Gå til innhold

Ringte legen i dag, skulle bestille time...


Sunniva78 har to små

Anbefalte innlegg

Er 5+0 i dag, og vet jo at det er tidlig enda.

Men spurte når det var vanlig å ha første timen,

og da sa hun i 12. uke...!

Er ikke det litt seint da?

 

Hmmm, ikke vet jeg, men mange her inne har jo time lenge før det...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I mitt første svangerskap hadde jeg ikke time hos lege før etter uke 12.. Det er visst helt normalt å ha time så sent..

 

Denne gangen blir jeg tett fulgt opp fordi jeg har mista før.. Er glad for oppfølgingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er normalt å ha den første legetimen innen de 12 første ukene. Så uke 12 er normalt, dog kanskje bittelitt sent syns jeg.

Første gang fikk jeg time i uke 8. Denne gangen passet det praktisk best for legen i uke 7 pga hennes og min ferieavvikling.

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg blir snart mor til barn nr 3. de første kontrollene hadde jeg da jeg var 6 uker på vei.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 kontroll skal man ha mellom uke 8-12, så det er nok innenfor normalen. Det positive med å vente med 1 kontroll helt til uke 12 er at det ikke blir så lenge å vente på 2 kontroll...!!!! I tillegg kan det være om du er riktig heldig at de klarer å finne fosterlyd (det hadde de aldri klart i uke 8).

 

Det som derimot er litt dumt med sen 1.kontroll er (hvis du bor i storby som feks oslo) at søknaden til det sykehuset du ønsker å føde på blir sendt inn ganske sent. Mange havner foran deg i køen og du mister kanskje muligheten til å få fødeplass der du ønsker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kontrollen i uke 7 jeg med første mann. Og rundt uke 6 med andremann som jeg mistet. Og i uke 6 med andremann som sitter her. Og nå først i uke 10.

Alle de tre første gangen fikk jeg da UL i uke 8 heldigvis. Og nå skal jeg til onsdag, da er jeg 11+4 uker.

Glad jeg har hatt kontroller tidlig. Mine søstre ha slitet med å bli gravide, så jeg har likesom ikke trodd no på det før jeg har vært hos legen og evnt UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, jeg var på min første kontroll i går, var da 11+1. Ifølge boken jeg fikk utlevert, skal 1.kontroll skje mellom uke 8 og 12. Men jeg hadde en tidlig ultralyd i uke 8 før gårsdagens legetime (pga. flere aborter). Så lenge det ikke er medisinske grunner for det, og alt forløper normalt, er det vel helt ok med legetime i 12.uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Sunniva:-) Du har fått beskjed om å ta UL i uke 7, ikke sant? Du kan jo be om å få litt tettere oppfølging, ettersom du har IVF-bebis.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også beskjed om at jeg skulle bestille time i august, jeg er og litt over 5 uker på vei.Har da fått time til første kontroll når jeg er 12+4 på vei. Er jo en evighet til jo!!! Er jo så mye jeg lurer på nå allerede.

Ser også at mange her inne har time mye før det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det stemmer at jeg egentlig skal på UL i uke 7, Mollami!

Men da er det sommerstengt på St.Olavs, så jeg må vente til uke 10...

 

Ja ja, får vel bare smøre seg med tålmodighet da...

Jeg skal bestille time slik at det blir på DAGEN uke 12... He he.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var til lege for å sjekke blodprosenten. Siden jeg skulle ta flere blodprøver, spurte jeg om vi ikke kunne ta rubella-hiv toxo og alle de andre blodprøvene samtisig, og hun svarte at de prøvene måtte tas i mellom uke 12 og 16. Derfor er det vanlig å ta den første kontrollen i uke 12, hvis mor er frisk og det ikke er noen risiko faktorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang var jeg på konroll i uke 8 (egentlig uke 6 siden jeg ble satt to uke tilbake på ul, selv om jeg fortsatt nekter på det den dag i dag, hehe...)

Nå fikk jeg første timen da jeg er 14+4. Føler ikke behov for noe før, vet liksom litt nå. Mistet forrige gang, mistet en uke før jeg hadde time, hadde time når jeg var 9 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...