Gå til innhold

Nå har jeg hatt maserier igjen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I helga hadde jeg 3 omganger hver på noen timer med regelmessige maserier/kynnere. Disse kom ca hvert 7-10 minutt når det stod på. Jeg hadde og sterke menssmerter samtidig. Var på føden på søndag siden jeg bare var i uke 33 for å høre om jeg skulle få lungemodningssprøyte. Jeg ble sjekka nedentil og var helt myk og moden og jordmor sa dette kunne være starten på fødselen.

Min forrige datter ble født etter 3 døgn med regelmessige slike maserier.

Det har ikke vært noe regelmessige sammentrekninger siden helga, men jeg har hatt mye sterke menssmerter, våkner av smerter om natta. Men i natt starta disse maseriene igjen. De var ikke særlig sterke, men kom med et kvarters mellomrom i halvannen time.

Det er så irriterende å bli "lurt" sånn hele tiden. Jeg vil jo ikke føde så tdilig som uke 34, men når det først har starta er det jo spennende å se hva som skjer..

Noen andre her med maserier om dagen???

I dag skal jeg til jirdmor igjen. Kanskje hun sjekker om det har kommet noe åpning siden helga?? Det blir spennende å se iallefall...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åi, da blir det spennend eå høre om du har noe åpning. Håper jo ikke det for babyens skyld - det beste er vel å bli der i noen uker til!

Men masse lykke til - og hold oss oppdatert da =)

Skrevet

Hei jeg er bare på besøk her, venter tvillinger i august. Jeg har en datter fra før og når jeg fikk henne gikk først vannet så ble jeg til slutt satt i gang og da kom maseriene. Det jeg husker veldig godt og som gjorde de så utmattende var at de var konstante. Det fantes ikke opphold, tid til å puste ut litt og forberede seg på neste ri. De holdt på i 6 timer til jeg fikk morfin og lagt till sengs. Da kom det skikkelige rier etter 10min. (hvorfor gjorde de ikke det litt før jeg var utslitt?) OG fødselen var da over på 4 timer.

Mitt spørsmål: jeg syns det høres ut som du snakker om kynnere som er i ferd med å gå over til rier og ikke maserier som er konstante uten opphold? Eller så tar jeg helt feil og da beklager jeg.

Skrevet

Jupp.. Nå har jeg vært hos jordmor. Alt bra med babyen. Hun kunne ikke si noe om hvor lenge maseriene ville holde på før fødsel, men det visste jeg jo egentlig da.

Ellers har magen sunket (det magemål greine var mye mindre enn sist) og hodet har festet seg. Hun sa og at hun kunne bgynne å strippe meg om 3 uker.. Så da vet jeg det iallefall hvis jeg ikke har født før den tid. Og neste gang kunne hun sjekke om jeg hadde fått noen åpning. Så da er det bare å vente i spenning gitt...

Ellers har jeg mye menssmerter i dag.. Og er en smule trøtt etter enda en rimelig søvnløs natt. Skulle ønske jeg hadde barnevakt en hel dag:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...