Gå til innhold

Alle dere med kolikk unger,les dette!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

www.kiss-kidd.no

Gå inn og les nøye før dere går ut igjen..

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvorfor det? har dette noe med kolikk å gjøre..?

• 4 uker senere...
Skrevet

Ja, det kan taes for å være kolikk. Alle leger og helsestasjonen vår mente det var kolikk sønnen vår hadde. Jeg fikk tips om siden til kiss-kidd, gikk deretter til behandling med han og han ble fin på 2 behandlinger. Vi snakker da om at sønnen vår skrek ca 10-20 timer i døgnet og vi fikk ingen råd...Takk gud for at jeg fant denne siden. Før denne behandlingen prøvde vi Homopat, kiropraktor og vanlig fysioterapaut. Det hjalp i ca 1 døgn, så var det pån igjen. Helt forferdelig. Så JA, les denne siden og se om noe stemmer med barnet ditt sin gråt.

• 1 måned senere...
Skrevet

TAKK FOR TIPSET! Og jeg som nesten begynte å tro jeg var en dårlig mor - at det var derfor gullet var utilfreds, urolig, sov dårlig, problemer med amming m.m . Så innlegget for en uke siden. Nå har vi vært hos en av manuellterapautene som stod oppført der over behandlere. Og ja da. Gullet har KISS syndromet, men nå får han behandling takket være tipset. Nå venter vi bare på en bedring og håper han snart en en blid og fornøyd liten krabat.

• 2 måneder senere...
Skrevet

dette er tråden som fikk meg til å gå og sjekke min baby for kiss kidd...og jammen hadde hun det også... idag er alt så mye bedre og hun kan se til begge sider,skal til ny behandling neste uke og håper med tiden at hun blir helt bein og smertefri stakkar:)

Skrevet

Tusen tusen takk for at du delte dette me andre. Så mange ting som faller på plass. Skal sjekke begge mine så fort som mulig.

• 4 uker senere...
Skrevet

Manuellteraputen jeg brukte mente at Norge henger litt etter, men i mange andre land er det ikke så mange som betegner gråt som kolikk lenger. Kolikk er når man ikke vet hvorfor barnet gråter og man tror det har med mageproblemer å gjøre. I andre land bruker man bare manuell-terapauter med erfaring med kiss-kidd og "kolikken" er halvert i forhold til her i Norge. Men det er hvertfall bra at det er på vei hit nå ;)

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg snakket med helsesøster om KISS da snuppa vår var veldig plaget de første månedene. Hun sa rett ut at norske helsestasjoner ikke visste noe om det, og at spesielt i tyskland og nederland var de veldig langt fremme på dette.

Men hun sa også at for de som har vært til fysioterapaut, kiropraktor eller liknende for kolikkproblemene, så skulle nakkestivheten som kommer med KISS være oppdaget der... noen som vet om det er riktig?

• 4 uker senere...
Skrevet

Vil takke HI for denne tråden! Har fått en ny baby etter manuellterapi.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei!

Jeg fant ut for 3 uker siden at lille jenta mi har kiss1. Trodde hun var den "eneste" med dette,men nå ser jeg jo at det er fler her :)

Hvor gamle er barna deres og hvor mange behandlinger trang de før de ble bra?

Vi skal til behandling nr 6 i dag... Og min Emely er bare 9 uker.

Gråt barna deres veldig da de fikk behandling? Jeg synes det er fælt å se henne få så vondt. Enda jeg vet jo at det hjelper henne... Huff! Føler meg grusom!

Skrevet

Hvordan kan du dra til behandling nr 6 idag da? Skal jo helst gå 3 uker mellom hver behandling. Sånn er det om man går til manuell terapeut iallefall

Er du usikker, ta kontakt med Ute Imhof i Oslo!!

Her ble tulla frisk etter 4 behandlinger og 2,5 mnd. Hun gråt litt de to første gangene, men siden har hun bare vært blid.

Skrevet

hei, tror det er endel her inne m kiss ja. Vi fikk vite om det her inne, så det er et nyttig forum for å spre informasjon. Går dere til manuell terapeut? Vi fikk to behandlinger hos manuell terapeut, og så oppfølgning hos fysioterapeut, på Barneklinikken. Før det hadde vi gått i mange mnd hos fys ved helsestasjon. Da var det et sirkus hver gang, han hylte så han minstet pusten av behandlingen der. I ettertid viste det seg at den behandlingen han fikk ved hs bare gjorde det verre, da de tøyde nakken hans. Ved kiss er det viktig å ikke tøye!! Hos manuell terapeuten gråt han ikke i hele tatt, den behandlingen er ikke vond!

Lykke til! Bare spør her hvis du lurer på mer:-)

Skrevet

Hei igjen! :)

Grunnen til at vi har vært til så mange behandlinger er at han først startet å behandle henne for forstoppelse. Han regnet først med at det var årsaken til den evinderlige gråtingen. Men så oppdaget jeg at jenta mi sluttet å snu hodet til den ene siden,at hodet alltid "hellet" litt mot høyre og at hoftene og bena også vendte litt mot høyre. Da vi dro til bahandling igjen så han det tydelig. Og fant raskt problemet. Han behandlet da nakken hennes i tilegg til korsryggen (som han hadde gjort tidligere).

Vi har sett gradvis bedring de to siste gangene,og nå er hun så godt som helt bra. (tør ikke si HELT sikkert før om et par uker)

Hun er ei helt annen jente. Mye lettere å få kontakt med,titter rundt seg til begge sider,gliser og ler :)

Hun sliter fortsatt noe med bæsjingen,men hun har tydelig lite smerter ut over det.

:)

Skrevet

Hmmm, har lest litt om kiss-kidd, men hvor "mange" av symptomene skal ungene ha da??

Vår lille snuppe på 3 uker har de siste tre dagene hylt som "en stukken gris" tre-fire timer på kvelden. Grusomt å høre på ja...

Når hun ligger på siden ligger hun litt som en banan av og til ( men gjør ikke alle spedbarn det da?).

Magen hennes fungerer, hvertfall bærsj mange ganger om dagen, hun spiser fint, ammer greit.

Kan det da være kiss-kidd???

Skrevet

Isabel er 4mnd og har kiss kidd torticollis... Hun får behandling av fysioterapi 2-3ganger i uke og kiropraktor 1 gang i uke. Stakkars liten. :( håper det går bra etter hvert.

Skrevet

ej he fått beskjed me legen, hs å fysioterapauten at de ikje e nåkke gale, bære at han he ei favorittside...mn ej he våre sikker på at de e nåkke anna! å no når ej leste ditte so vart ej enda meir sikker! skal ringe å få time eller nåkke imorga me en gong ej våkna...tusen takk!!=)

• 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
Skrevet

Denne linken ble jeg(babyen) reddet av. Tre behandlinger og en ny baby. En takk til hovedinnlegger og benytter anledningen til å dytte innlegget lengre opp.

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei!

Jeg kjenner igjen en del symptomer hos jenta mi på KISS 2. Jeg spurte helsesøster og legen om dette da jeg var på 6 ukers kontroll. Men helsesøster hadde aldri hørt om dette, og legen nesten hånte meg og mente at dette ikke var noe å tenke på. Jeg følte meg dum som trodde at hun kunne ha det. Men tanken vil ikke helt slippe tak... Jeg er så usikker på om jeg skal kontakte manuellterapaut... Vi har vært hos kiropraktor (for kolikk), og han mente hun var fin i rygg og nakke... kan det være KISS likevel??

• 4 uker senere...
Skrevet

Hm.. interessant - lurer på om gutten min kan ha et sånt problem.. skal observere ham litt mer noen dager og evt høre med en behandler. Gutten min har flere av disse symptomene og han ble forløst med sugekopp. Har han fått dette pga det og det kan behandles er jo det veldig veldig interessant - takk for tipset =)

• 1 måned senere...
  • 1 år senere...
  • 5 måneder senere...
Skrevet

Var inne og kikket på kolikkdebatten her, og kom over dette innlegget igjen. Da begynte tårene trille, for det var nettopp dette innlegget som "reddet" vår sønn for et drøyt år siden. Jeg hadde saumfart nettet etter noe som kunne passe i fht min gutt, og da jeg kom over denne overskriften, så tenkte jeg..."jaja, han har jo ikke akkurat kolikk, men jeg kan jo se..." og jammen er jeg glad for det. Han hadde kiss, og etter tre behandlinger hos manuellterapeut ble han erklært frisk. Er så utrolig takknemlig. Får helt vondt av tanken på at jeg kanskje aldri hadde funnet ut av hva det var.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...