Gå til innhold

6 mnd = ??? uker ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt dumt spml, men hvilken uke tilhoerer hvilken mnd??? I hvilken uke kan jeg f.eks. si at jeg er 6 mnd gravid?

Tenkte foerst at 4 uker = 1 mnd....... 20 uker = 5 mnd, osv, men da gaar man gravid i 10 mnd, og det blir jo feil????????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer litt selv egentlig på akkurat det der, syns å huske jeg har sett noe om det her inne, men husker ikke hvordan det var dessverre:)

Skrevet

Denne du ser etter?

1-4 uker: 1 mnd

5-9 uker: 2 mnd

10-13 uker: 3 mnd

14-18 uker: 4 mnd

19-22 uker: 5 mnd

23-27 uker: 6 mnd

28-32 uker: 7 mnd

33-36 uker: 8 mnd

37-40 uker: 9 mnd

Skrevet

Det er egentlig riktig at man går gravid i 10 mnd (når man regner en måned som 4 uker), siden man går gravid ut hele den 9. måneden. rart vi blir forvirret...???

Skrevet

Jeg har termin 1. oktober, så da regner jeg tilbake fra termin og sier at 1. juli er jeg 6 mnd på vei. Det er jo tre mnd fra 1. juli til 1. oktober. Men jeg bruker helst uker jeg da (er 27+0 i dag), for det blir mest riktig.

Skrevet

D blir ikke riktig å regne 4 uker som e 1 mnd. 4 uker har noen dager færre enn 1 hel mnd.

D riktigste for å regne mnd er fra en dato til samme dato neste mnd

Skrevet

Lurer på dette jeg og... Men er man i åttende eller niende måned når man f.eks. har akkurat en mnd igjen til termin? Altså: Sier man at man er i niende måned når man har en mnd igjen, tro? Jeg er 21+5 i dag, hvilken måned er det, tro?

Skrevet

En måned regnes i gjennomsnitt som 4,33 uker.

Skrevet

Når man er fullgått en mnd, er man "i" neste mnd (man har begynt på den neste). Dvs - når jeg har en mnd igjen av svangerskapet, er jeg 8 mnd på vei og i min niende måned :)

Jeg regner også dato bakover fra terminen min, som er 7 oktober. Dvs at nå er jeg fem og litt til (fullgåtte) mnd (26 uker), dvs i min sjette mnd. 7 juli er jeg 6 fullgåtte mnd og i min syvende mnd. Sånn sett stemmer også den første listen i denne tråden også sånn noenlunde.

Skrevet

Jeg holder meg til Popkin sin tabell, synes den er fin og enkel :-) Tusen takk! Trenger ikke vaere alt for teoretisk.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...