Gå til innhold

Da er jeg i gang med shopping!

Anbefalte innlegg

Har brukt masse penger på min favorittbutikk Nøstebarn i kveld.. kjøpt lammeskinn til å ha i sengen (skal kjøpe en billigere utgave til å ha i vognen. Lammeskinn er helt fantastisk! Minsten min sov kjempeurolig helt til han fikk et slikt skinn.. samt en ullpysj fra samme sted..) og en del ullklær; sparkebukse, bleiebukser, undertrøyer, pysj, to luer, et par små votter, ammeinnlegg i ullfleece (ammeinnleggene fra Nøstebarn anbefales veldig! - de er kjempegode!)

Vi som får vinterbarn trenger jo ytterklær og votter og alt mulig..

Deilig (- og litt skummelt) å være i gang med forberedelsene! :-))

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5503368-da-er-jeg-i-gang-med-shopping/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aha ! Shopping liker vi !!

Godt at andremann blir vinterbarn (første er født om sommeren) for da kan det handles litt likevel :-)

Jeg har kjøpt ammeinnleggene i frottè fra Mammahuset, da jeg synes ullinnlegg klør så grusomt (er litt allergisk mot ull) og er spent på hvordan de er. De skal visst ikke føles hverken fuktige eller klamme, og holde godt på fukten.

Hei Adina, ammeinnlegg må de fleste ha fordi puppene lekker melk i mellomm ammingene! Du skjønner hva jeg mener når du begynner å amme!! Hvis man ikke bruker dette er mann kliss våt og to STORE våte flekker på genser etc.... Det finnes mange typer ammeinnlegg - engangs og i stoff. Har hørt at de i ull skal være fint for å herde såre brystvorter, men må høre med andre her inne som har erfaring vedr dette.

Da det gjelder utstyr ellers har de en fin liste på babyshop - denne bruker jeg når jeg handler, og krysser etterhvert:

http://www.babyshop.no/77_Utstyrsliste2003.pdf

Lønner seg å fordele innkjøp utover, ellers kan det blir fryktelig mye på engang!

Lykke til da!!

I dag kjøpte deg min aller første ting til babyen... Bestilte en kjempefin fleecedress på barnegarderoben.no. De siste ukene har jeg bare kikket masse for jeg er litt usikker på hva vi skal kjøpe. Synes at det aller meste har gutt- eller jentepreg, så etter at vi har vært på UL 11.juli satser jeg på å sette skikkelig i gang med shoppingen.

Kult med den utstyrslslisten. Jeg har printet den ut og gleder meg til å begynne å krysse av :-)

Annonse

venter litt med shopping. Har så mye fin t etter junior. Håper de kan si kjønn på ul. Blir det jente er det en del som må kjøpes ja. Må jo ha jentefarver :)

Har masse klær med prislapp på enda fra junior. Også blir det jo vinterbaby nå. Hadde sommerbaby sist i juni. Det er nok endel forskjell det.

Anbefaler ammeinnleg i merinoull. Og styr laaaangt unna papir. Er helt grusomt for såre og røde brystvorter.

Og invester i albueskjell.

Jeg har brukt rene ullinnlegg før. Denne gangen har jeg bestilt innlegg i ullfleece. Nøstebarnullfleecen er kjempedeilig og myk i klesplagg, så jeg innbiller meg at disse må være gode! - de var visst så tykke at de kunne klippes opp om ønskelig, slik at man kan dytte inni et bomullsinnlegg om man lekker mye...

:-)

Sånne ammeinnlegg man kjøper i matbutikker blir klissvåte og ISkalde! Ikke særlig deilig for brystet..... og kan føre til brystbetennelse (som er VONDT). Ullinleggene holder brystene tørre og varme. :-))

- takk for tipset om den listen forresten, Popkind!

jeg har også hørt at de ammeinnleggene fra nøstebarn skal være bra og ulltøy der i fra får jeg i plenti av søsteren min som nesten bare hadde det på sine to små... jeg har også kjøpt masse garn der så jeg har strikket et teppe, en jake og er halvveis på en bukse i ull... helt topp å bruke... skal lage et sett til i typisk jente eller gutte farge når jeg vet hva det blir..

Klønete mensana har også kjøpt garn for å strikke det superdeilige nøstebarnteppet... To nøster måtte jeg ha for et teppe og det ene har jeg faktisk ødelagt leeenge før jeg fikk begynt på selve strikkingen.. uff så pinlig... Jeg prøvde å nøste det opp siden det kom i sånn derre avlangt nøste, og planen var å lage et skikkelig nøste av det. Men det ble bare en flokete greie av hele bunten. Har ikke hatt mot til å gjøre noe som helst med bunt nummer to, men skal forsøke..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...