Anonym bruker Skrevet 28. juni 2006 #1 Skrevet 28. juni 2006 et lite hyggelig tema, men sånn er det. Er gravid i uke 39 med min tredje. Har vært plaget med treg mage, og hemorider de to første svangerskapene. Denne gangen har jeg spist rugbrød, og har aldri vært så sprek, og ikke noe anntydninger til hemorider. Har i tillegg lagt på meg mindre enn de to første gangene,og har lite vann i kroppen. Oppskrift som følger: 1300 g fin sammalt hvete 200 g fin sammalt rug 200 g helkorn hvete 75 g gjær 2 ts salt 9 dl hvete eller kruskakli 1,8 dl lunkent vann 1 dl linfrø 1 dl solsikkekjerner 3 brød i 2 liters former. Bland alt sammen. Heve 30 min, slåes ned, heve i nye 20 min. Fordel/ spa deigen i de tre formene. Deigen skal være klissete, må nesten heles i formene. Stekes i 50 til 60 minutter på 220 grader. ANBEFALES!
Gjest Skrevet 28. juni 2006 #2 Skrevet 28. juni 2006 Er det dette som er Ingers Rugbrød?? Det er i allefall innmari godt, jeg har kjøpt det tidligere men ikke forsøkt meg på baking. Vi holder på å bygge nytt kjøkken, så den store bakedagen får bli etter fødselen. Men, takk for tips. Foreløpig får jeg holde meg til linfrø i melk&yoghurt )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå