Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Jeg tror ikke at det finnes noe fasitsvar på dette. Det kommer nok an på hvor alvorlig problemet er, eller hva som er problemet, hos kvinnen eller mannen.

Dårlige svømmere kan jo ha mange forskjellige årsaker. Hos oss er det en genfeil som gjør at kvaliteten er dårlig. Vi har en gutt på 18 mnd. og er i gang med nytt forsøk nå.

Neste gang jeg er på Riksen skal jeg spørre om de har statistikk over hvilken "diagnose" som lykkes best med IVF/ICSI. Men det er jo ikke sikkert de har en sånn statistikk, eller at de vil offentliggjøre den til oss...

Men inni mitt eget hode tror jeg at det er lettere å lykkes hvis det er mannen som er problemet.

...og så har livsstil myyyyyyye å si: Alkohol, kaffe, røyk, kosthold, søvn, kondisjon, vekt osv.

Da vi var inne sist spurte vi om dette, og fikk til svar at late svømmere og tette eggledere var de diagnosene som gav best ivf / icsi resultat...

Nå har jeg nå i tillegg på på vist pco, så da var det visst ikke så enkelt allikevel.

Lykke til videre i prosessen!

Annonse

Jeg tror også, som andre her, at det er problemer hos mannen som gir best "gevinst" ved IVF/ICSI. Dette er jo problemer som løses direkte i prosessen, det å BLI gravid (altså problemer hos kvinnen) er jo det "verste" problemet. Funker ikke det, så hjelper ikke resten.

Så jeg ligger altså tynt an... Sukk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...