Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Var hos legen i dag. Lap-en jeg tok for to måneder siden viste ikke noe særlig galt (heldigvis), men jeg har kun hatt mensen to ganger på ni-ti måneder, så jeg fikk resept på Provera og Pergo. Vet ikke helt når jeg skal begynne å ta dem, for jeg og mannen min skal ikke være sammen hele sommeren. Får sette meg ned og telle dager. Vet at det kan være tungt å gå på medisinene, og at det ikke er noen mirakelkur, men jeg synes det er kjempespennende. Det er jo dette vi har ventet på. Men samtidig er jeg litt nervøs...

Gynekologen var forresten kjemperar. Nesten litt frekk. Likte ham ikke, men vi skal heldigvis ha oppfølgning av en annen fremover.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5502023-da-har-jeg-f%C3%A5tt-provera-og-pergo/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk! Jeg har sett på kalenderen og funnet ut at jeg må vente en måneds tid før jeg begynner med medisinene. Æsj. Hadde liksom lyst til å komme igang. Jaja, da får jeg i hvert fall en kvalmefri sommerferie. :)

God sommer!

Hei Kick80

Jeg gikk også på Provera + Pergo. Hadde mensen 3-4 ganger i året, noe som var temmelig frustrerende når vi hadde lyst på barn.... Vil bare si at jeg merket ingen bivirkninger i det hele tatt av pillene..... Jeg gikk på dobbel pergo-kur, og hadde en mnd. pause mellom hver kur. (Fordi pillene er såpass sterke at de sitter i kroppen også i pause-mnd.) Bra med en pause-mnd, fordi da varer jo pillene lenger, og du får "flere sjanser".

Jeg ble gravid i pause-mnd. etter andre kuren. Har nå en nydelig liten gutt på 9 uker..... Lykke lykke til..... sender masse babystøv til deg.....

Hei Sørlendingen

Gratulerer så mye med den lille! Håper jeg er like heldig som deg! *suge-til-meg-babystøv* :o) Skulle gjerne sluppet bivirkninger, men jeg har ikke så store forhåpninger om det, for jeg reagerer ofte på medisiner. Jeg skal ha en enkel kur nå først. Gleder meg til å komme i gang med kuren.

Ha en fin sommer!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...