Inga Bling Skrevet 28. juni 2006 #1 Skrevet 28. juni 2006 Dette er ikke plassen å finne det ut på. Har dere mistanker snakk med helsesøster, barnehage eller skole og få henvisning videre i systemet (ppt) Dere må uansett den veien!! Og dette er ikke vondt ment, men dere kaster bort tiden ved å spørre oss her inne. Hvis foreldre har mistanker er det ofte noe i det. Det er dere som kjenner ungen deres best.
Northernlights Skrevet 28. juni 2006 #2 Skrevet 28. juni 2006 Helt enig med HI. Nytter ikke å gi diagnosen her inne, selv om mange av symptomene kan stemme. Søk proffesjonell hjelp.
libro2 Skrevet 28. juni 2006 #3 Skrevet 28. juni 2006 tror ikke folk er ute etter en diagnose her, men heller råd, veiledning og at her kan di få det siste dyttet for å søke videre hjelp. og det er jo fint å få delt og utvekslet erfaringer..
Northernlights Skrevet 28. juni 2006 #4 Skrevet 28. juni 2006 Nei, men det siste "steget" må jo foreldre ta selv. For å si at "jo, ungen din har adhd" er det jo ikke noen her inne som kan...
Moi og bebis ;) Skrevet 1. juli 2006 #5 Skrevet 1. juli 2006 Nåja, ikke helt enig i det innlegget. Grunnen til at folk søker og spør her inne er jo fordi de er i tvil. Helse-Norge kan være vanskelig og avvisende.. Og da kan det være gull verdt med litt støtte og oppbakking fra oss, som har vært gjennom kampen allerede. De vet jo at vi ikke kan stille diagnosen. Men vi kan gjenkjenne typiske tegn, gi råd om hvem de bør oppsøke o.l. Samt gi råd om hvordan de kan takle hverdagen så lenge kanskje...
Inga Bling Skrevet 2. juli 2006 Forfatter #6 Skrevet 2. juli 2006 Grunnen til at jeg skrev innlegget var at det lå 3-5 ubesvarte innlegg på temaet her inne. Ganske lenge. Og da syntes ikke jeg det virket som om noen her hadde kompetansen til å svare...
Gjest Skrevet 12. juli 2006 #7 Skrevet 12. juli 2006 De er vel en grunn til at dette temae er lagt inn på disse sidene eller? Folk flest vegrer seg for å ta kontakt med fagfolk når de gjelder noe sånt son ADHD.......derfor synest eg de er veldig greit med denne siden. Folk kan da spørre å få trøst når dagen er tung... Tror ikke at de er noen her inne som trur at de kan skrive et innleg her inne så putselig har de fått diagnosen på barne sitt.. Hvorfor e du her inne Is&B hvis du mener de er bortkastet tid ????? Ikke for å vere frekk :-)
Inga Bling Skrevet 28. juli 2006 Forfatter #8 Skrevet 28. juli 2006 Vel lille nebbete du. Det var jeg som fikk startet dette forumet. Og det var ikke for å gi foreldre diagnoser på barna deres, men for å diskutere hverdagen med foreldre som har barn med samme preferanser som mine. Jeg opplever en del fortvilte situasjoner som mor til adhd-barn. Desverre synes jeg ikke takhøyden her er stor nok til at alle situasjoner kan diskuteres. Det hersker mye samme dømmesyken som på skravlesiden. Så jeg bruker heller bokstavbarna.no.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå