Gå til innhold

ang lukt på blodet etter fødsel....trenger litt hjelp...

Anbefalte innlegg

Sitter å leser dette heftet jeg fikk på sykehuset, og der står det at hvis en har renselse som lukter vondt og sterkt, skal man kontakte helsetjenesten....

Det jeg lurer på:

Jeg har kjent det har lukta vondt en stund nå, ikke sterkt (kanskje litt) har akkurat slutta å blø (4 uker siden fødsel) og hatt litt småvondt (ikke etterrier, men noe menstruasjonssmerter, ikke kjempevondt)

Bør jeg kontakte legen?

Har ikke etterkontroll før det har gått 9-10 uker etter fødsel, og det er en stund til...

Fortsetter under...

se det an litt du. Men renselsen lukter litt vammelt - ikke som vanlig mens syne jeg. tror heller ike det eruvant å kjenne litt vondt i magen ennå heller for deg. Du skal vel snart på 6 ukers med baby - snakk med helsesøster - hvis du synes det blir verre kontakter du selfølgelig lege

En renselse lukter ikke godt uansett... Det er 10mnd siden sist du hadde mensturasjon, så det har ligget i deg lenge. Jeg synes mitt luktet litt søtlig ekkelt. Luktet det samme av utfloden som kom i etterkant, men noe svakere.

Dersom det er noe galt vil det som regel lukte råttent (sa legen min), rett og slett skikkelig vond lukt. (uten at du stikker nesa ned i bindet for å lukte.).

Ang. menstrasjonssmerter hadde jeg og det, tror det er veldig vanlig. Jeg fikk jo mensen etter 7uker, så kanskje det var eggløsning jeg hadde...?

Du kan jo ta en telefon å høre med legen, trenger ikke nødvendigvis dra dit. Men; det høres HELT normalt ut! Dersom du begynner å blø mye igjen eller det kommer klumper bør du kontakte legen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...