Gå til innhold

hvordan får man tidlig ultralyd? Bør man ha en "god" grunn?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

mange skriver at de har vært på UL allerede i uke 6,7 og 8. Hvordan fikk dere det? Har veldig lyst til å se det lille underet, men føler ikke jeg har god grunn for å få UL, nesten litt redd legen skal bli irritert og spørre hvorfor i alle dager jeg tror jeg skal få det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal være en god grunn til at du får UL. Det holder desverre ikke med at du veldig lyst å se den lille. Det vil jo alle :-) Men det du kan gjøre er å bestille en time hos privat. Det er det mange so mgjør. FOr å få tidlig UL skal det enten være komplikasjoner, tidligere SA eller MA. Du må ha en henvisning fra legen til til sykehuset, og det er ikke alltid like lett å få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Synes faktisk det er nesten umulig å få henvisning av lege til tidlig UL. Selvom jeg har opplevd tidligere MA og var veldig redd for det samme denne gangen...fikk jeg ikke henvisning! Men tror dette kommer litt ann på hvor i landet du bor også (jeg bor i oslo)!

Jeg ville ikke gå rundt å være redd for MA hele tiden, så jeg har vært på to tidlige private UL'er. Første gang betalte jeg 750 kr og andre gang 550 kr (litt rabatt andre gangen). Synes det absolutt er verdt pengene!

Hvis du føler deg usikker og har veldig lyst til å få bekreftet at alt er bra, annbefaler jeg på det sterkeste å koste på deg en privat UL. Det er utrolig fantastisk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en Ma for to år siden. Jeg går til en gynekolog som tar ul. Og da sa han at dt var en selvfølge at jeg skulle få tidlig ul ved neste svangerskapa.

Fikk det med minsten her nå. Og da jeg var på kontroll for en uke siden hos legen så sa jeg at Gynekologen hadde sagt jeg kunne få tidlig ul senere og pga MA. Legen sa bare, Åja. Og skrev en henvisning. Jeg måtte ringe selv. Men min vanlige ul mann hadde ikke no ledig før de skulle ut i ferie. Og da ringte jeg sykehuset. Og da måtte legen sende en henvisning. Jeg gadd ikke det styret og tok heller kontakt med en anne i nærheten som tar UL. Og har fått time der. På brevet fra legen så står det bare: "Ønsker tidlig UL" Ikke no mer...

Men jeg klarer ikke å slå meg til ro meg at jeg gravid bare med en test. Pga søstre som har sliti. Og dermed så får jeg UL.

Mors bekymring går på det med tidlig UL...

Med førstemann så fikk jeg UL pga han trodde han kjente en cyste på eggstokken, men andre graviditet så fikk jeg pga manglende mens mellom graviditetene. Og med andremann så fikk jeg da pga MA. Og nå pga bekymring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...