Atene Skrevet 28. juni 2006 #1 Del Skrevet 28. juni 2006 Jeg fødte ei jente 6 uker for tidlig på Rikshospitalet i 2004. I den forbindelse ble jeg med i ett forskningsprosjekt hvor de tok blodprøver av meg og navlestrengen til jenta mi. Nå er jeg gravid igjen, og har fått fødeplass på Ullevål.. Jeg angrer på at jeg ikke søkte meg til Rikshospitalet igjen grunnet den gode oppfølgningen. Uavhengig av min nye graviditet fikk jeg i dag brev fra Rikshospitalet om jeg fortsatt ville la de få opplysninger om meg og jenta mi fra da jeg var der sist.. Det gikk på forskningen på svangerskapforgiftningen. Nå fikk jeg lyst til å høre om de ville ha meg med videre med min nye graviditet.., men jeg har jo fødeplass på Ullevål så jeg er redd det er for sent. Dere som har vært med i dette forskningsprosjektet, ble dere spurt om å være med ved neste graviditet også?? J Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5500922-noen-som-har-v%C3%A6rt-med-i-forskningsprosjekt-for-svangerskapsforgiftning-p%C3%A5-rikshospitalet/
Fie1 Skrevet 16. august 2006 #2 Del Skrevet 16. august 2006 Jeg fødte også på Riksen i 2004 og er med i samme forskningsprosjekt. Fikk samme forsprøsel som deg om å fortsette videre, men ikke noe spørsmål om å bli med ved neste graviditet. Nå er jeg ikke gravid ennå, men skal begynne å prøve nå. Lurte derfor egentlig på om hvordan oppfølging du har fått pga sv.sk. forg. forrige gang. Jeg fødte forøvrig 2 mnd for tidlig. Når var du der? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5500922-noen-som-har-v%C3%A6rt-med-i-forskningsprosjekt-for-svangerskapsforgiftning-p%C3%A5-rikshospitalet/#findComment-5947579
Atene Skrevet 17. august 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 17. august 2006 Hei! Jeg fødte der 14 mai 2004, og jenta mi var innlagt til 8 juni. Hun ble født seks uker for tidlig, men var undervektig (1870 g) så hun trengte å ligge der litt. Når lå du der? Jeg var dum som ikke søkte meg til Rikshospitalet denne gangen.. forstår ikke hva jeg tenkte på. Tenkte kanskje Ullevål var greit, så nå blir det Ullevål da...(hvis de har plass når tiden er inne..). Jeg spurte de i forskningsprosjektet om de ville ha meg dit igjen, men siden jeg hadde fødeplass på Ullevål så virket de ikke så interessert i å få meg dit hehe.. Blir du gravid igjen så søk deg til Riksen igjen.. Jeg hadde følt meg mye tryggere da faktisk. Uansett så får jeg god oppfølgning på Ullevål nå, med UL hver fjerde uke. I tillegg til at fastlegen tar godt vare på meg. Det ser ikke ut til at jeg skal få noen forgiftning denne gangen i hvertfall. Lykke til da:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5500922-noen-som-har-v%C3%A6rt-med-i-forskningsprosjekt-for-svangerskapsforgiftning-p%C3%A5-rikshospitalet/#findComment-5969233
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå