Gå til innhold

Keisersnitt vs. fødsel

Anbefalte innlegg

hei, dere som har prøvd begge deler...

hva syns dere?

Jeg har født vaginalt, men ser med skrekk å gru på forestående fødsel. HAr blitt henvist til samtale på sykehuset... mulig jeg får ks, vet ikke...

Men ser d er mange som bruker lang tid på å komme seg...

og MÅ man ha kateter?? usj.....

så hva syns dere?? tilbakemeldinger tas i mot med takk.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5500794-keisersnitt-vs-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har forsøkt begge deler., og synes absolutt at den vaginale fødselen var "best"... Hadde mange komplikasjoner etter ks, og klarte ikke å gå skikkelig oppreist før etter 2 mnd... Mange sykehusbesøk i mellomtiden, og masse smerter... De to første mnd med bebin ble rett og slett ødelagt!

Etter den vaginale fødselen , som også var en helt utrolig flott opplevelse, var jeg oppe å gikk rett etterpå... Måtte sy litt, men formen var kjempefin, og jeg hadde ingen plager i etterkant....

MEN , mange opplever det motsatte, altså en grusom vaginal fødsel med komplikasjoner, og et smertefritt ks... .Dette er kun MIN erfaring...

Men man må huske på at keisersnitt er en operasjon, et kirurgiskt inngrep, noe som gjør at faren for komlikasjoner er større enn ved en vaginal fødsel... Men de aller fleste berger unna det....

Og ja, man må ha kateter.

Jeg har ikke prøvd vaginal fødsel, men jeg hadde hastekeisersnitt, jeg var oppe å gikk tidlig dagen etter, hadde snittet på kvelden, tok meg en dusj og var i kjempe form. Litt uggen fordi de hadde skåret over magemusklene mine, men ellers i topp form.

Kateteret merker du ikke, gjør ikke vondt å sette det inn heller.

Ingen andre enn du som kan finne ut hva som er best, men husk at ingen fødsler og svangerskap er like..

Lykke til..:)

Har prøvd begge deler, ja, og for meg var KS helt klart den beste opplevelsen. Mått ha KS med nr. 2 pga totalruptur med nr 1, men var egentlig klar for nok en vanlig fødsel. Men kom meg mye fortere etter KS, både fysisk og psykisk. Lykke til med det som skjer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...