lita frøken Skrevet 28. juni 2006 #1 Skrevet 28. juni 2006 jeg har litt problem m å finne navn til den lille frøkena som skal komme i november. Litt gøy å sitte og bla i navnebøker for å finne litt tips. Men d jeg lurer på er hvor mye dere legger vekt på hva initialene av navnet til babyen blir, f.eks Per Ivar Gran, blir PIG... Håper noen svarer på dette, for da tror jeg det letter "arbeidet" med å finne navn til den lille frøkena mi....
Brillemamma Skrevet 28. juni 2006 #2 Skrevet 28. juni 2006 Det tenker jeg ikke på i hele tatt! Liker jeg ett navn så tar jeg det, uansett hva initialene blir. Hvor ofte bruker man dem liksom? Tror ikke du skal tenke noe på det, nei....
selfangerkjerringa Skrevet 28. juni 2006 #3 Skrevet 28. juni 2006 Tja... vi legger ikke særlig vekt på initialene, men klart hele navnet skal jo passe sammen så det ville nok neppe blitt et navn som gir initialene PIG eller ASS eller noe sånt. Petra Marie Schjølberg f.eks - PMS hihi det er sikkert mange som har underlige initialer uten å ha tenkt over det Vår datters initialer er faktisk ESSR, nesten det gamle sovjet - SSSR Nybebisen blir enten LSR eller KSR, ingen av delene er særlig oppsiktsvekkende på noe vis. altså - ikke tenk for mye på dette med initialer, men dobbeltsjekk heller om favoritt-navnene dine gir litt underlige kombinasjoner før du bestemmer deg
Molait Skrevet 28. juni 2006 #4 Skrevet 28. juni 2006 Ei jente i barnehagen fikk KKK. Da merker man ikke barnets navn med initialene synes jeg. (de gjorde det) Vi tenkte å droppe navn på O. Da det blir OB:) Er jo mange fine navn som ikke begynner på O da.
selfangerkjerringa Skrevet 29. juni 2006 #5 Skrevet 29. juni 2006 Initialer brukes faktisk ofte i jobbsammenheng.
Videlivi Skrevet 29. juni 2006 #6 Skrevet 29. juni 2006 Jeg har initialene VKI, tidligere VI, min samboer SØL. Barnet vil få TLI eller ALI, første gang jeg har tenkt over det. Min mor har også initialer ALI, min far AI... Min søster LIS, min svoger MS Initialene har vel ikke noe å si, så lenge man liker navnet, og det passer til ungen! Vi har valgt Trym og Alvida. Måtte ha begge da vi ikke vet hva det blir =)
selfangerkjerringa Skrevet 29. juni 2006 #7 Skrevet 29. juni 2006 SØL var jo bare litt småmorsomt, ikke flaut heldigvis Vi ser som tidligere nevnt ikke så nøye på initialene, men når vi først har funnet et navn vi virkelig liker så dobbeltsjekker vi ifall det skulle være noe litt kårni... men det legger overhodet ikke føringer på navnevalget!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå