Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk beskjed om å komme tilbake for å sjekke igjen og i tilfelle ta røntgen av bekken og ha samtale på føden. Hva er det man skal prate om da? og er Setefødsel verre enn "vanlig" fødsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann du!

Har ikke erfaringer på dette, men i lignende situasjon som deg. Er bare i uke 32, men min lille ligger også i seteleie og har gjort det en stund. Jeg fikk beskjed at om hun fortsatt lå i seteleie i uke 36, ble jeg henvist til sykehuset for manuell vending av babyen. Dersom ikke dette lot seg gjøre ville jeg også få time for samtale på føden. Der regner jeg med at man diskuterer fordeler/ulemper ved setefødsel kontra keisersnitt.

Om seteleie er verre en hodefødsel, vet jeg jo ikke selv...men ved setefødsel kommer jo hodet til slutt og det er jo det største på babyen liksom. Du sparer det "verste" til slutt, hvis ikke det blir helt feil å si? For noen blir det sikkert mye verre enn hodefødesl...for andre er det ikke noe problem.

Lykke til! Hvor langt er du på vei? Husk på at det kun er 3,5% som blir født i seteleie. Har hørt om babyer som har snudd seg fra seteleie til hodeleie under fødselen!!!

Skrevet

Er bare i uke 31 men a lå visst godt hehe. skulle komme tilbake for sjekk i uke 38, men jeg får i tilfelle ikke manuell vending etter det jeg forstod.

da får man håpe de snur seg da, for seteleie høres ikke så fristendes ut her i gården gitt.

:)

Skrevet

Jeg har svart på masse meldinger om dette temaet, det finnes en egen seteleiedebatt. Jeg hadde gode bekkenmål, stolte på helsepersonell hele veien som rådet meg til å føde vaginalt. Jeg hadde en kjempefin fødsel på 4 timer, jeg er en liten jente som fikk en stor gutt på 3880 og 37cm rundt hodet. I motsetning til om man må ta keisersnitt er man ikke "bevegelseshemmet" etter kirurgisk inngrep, men jeg var meg selv som etter en vanlig fødsel.

Flere forhåndsregler å ta, men som sagt -Hvis de anbefaler å føde vaginalt, så dropp å lytte til alle skremselshistoriene og stol på de som kan det. Jeg hadde gjerne valgt det samme igjen, men denne krabaten ligger med hodet ned...

Skrevet

Da krysser jeg fingrer for oss begge to, så håper vi at frøknene snur seg før det blir for trangt =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...