Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Pga dårlig vektoppgang har vi begynt med grøt til vår lille. Men når det gjelder blandingen av den Nestle risgrøten til 4 mnd skjønner jeg ingenting. Jeg blander med morsmelk, og gjør akkurat slik det står i bruksanvisningen. Men det jeg får da, kan ikke kvalifiseres til å kalles suppe en gang.... Ett sted på pakken står det at grøtpulvermengden kan varieres til ønsket konsistens. Og et annet sted på pakken står det at morsmelk gjør grøten tynnere, men at man likevel ikke skal bruke mer pulver enn det som er angitt... Det henger jo ikke på greip i det hele tatt, og gjør meg sånn passe forvirra. Den tynne suppa jeg får når jeg gjør som det står er det jo kjempevanskelig å gi, blir bare masse søl. Maisgrøten blir litt tykkere, men den er så rar i konsistensen, litt sånn melete, synes risgrøten virker bedre. Pga diverse sykdom ønsker jeg å vente med MME og gluten så lenge jeg kan. Noen som har noen lure tips?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5499745-nestle-risgr%C3%B8t-4-mnd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ok, sånn blir grøten når du bruker mm istedet for mme. det er fordi mm inneholder enzymer som bryter ned, og gjør all mat den blandes med lettere fordøyelig. utrolig irriterende når en skal gi grøt. hvis du vil unngå mme pga melkeallergi, ville jeg gått for nutramigen eller enne mme uten melk - spør på apoteket. alternativt kan du satse på frukt- eller grønnsakspure...?

lykke til...!

Risgrøten er utrolig tynn når du bruker mme også.. prøv heller maisgrøten til nestlè. Den har litt tykkere konsistens. har kun lagd grøt med mme, så jeg vet ikke om det blir vellykket eller ikke. Du kan jo prøve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...