Gå til innhold

jordmoren min er også imot babywatcher.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

har hørt et uttrykk "alt med måte" det gjelder kanskje her også?

tror ikke det kan være SÅÅ farlig for nurket i magen, heller, jeg..

tror ikke det er så farlig hvis du låner en ;)

skulle gjerne hatt lånt en bare for å få hørt hjertelyde èn gang...

sukk :)

lån den du!!

klem

tror det er lett å bli avhengig jeg....

Og si at man glemmer den da man reiser til svigers i helgen... og da blir mang gående å være dritredd hele helga fordi man ikke får sjekket og sjekket at hjertet banker......

Dette gjelder seff ikke alle, men jeg er tror jeg kunne blitt sånn... I beg sjekket jeg alltid etter blod når jeg var på toalettet.. så d blir vel sånn samma sak...

Og jeg tror ikke d er bra.

D de bruker er doppler.. vet ikke om babywatcher er en doppler??

Men d vet sikkert de som eier en.

Annonse

Helt enig med deg MyLittleHump... jeg hadde også blitt helt avhengig, og vet det så godt at det hadde blitt helt slitsomt for både meg og de rundt ;o) , så derfor har jeg ikke bestilt heller!

Men helt seriøst så vet vel en jordmor hva hun snakker om dersom hun sier at dette ikke er helt greit eller???? eller er det bare synsing fra en jordmor????

jeg forsto det slik at det er ganske nytt at privat personer kan kjøpe en baby watcher.

Å hun sa bare at hun ikke ville anbefale det,for man kjente ikke til risikoen med at man brukte den så ofte.

fikk ikke mere forklaring enn det.

siden hun ikke kom med en utdypende forklaring,så antar jeg at det var hennes personlig mening.

Huff jeg har kjøpt en slik... Har prøvd den to ganger på ei uke... Men har bestemt meg for å prøve den bare når det blir for lenge uten at jeg kjenner liv... Å kjenner liv daglig så da er det jo egentlig ingen vits eller.. :))

Er nok lurt å være litt tilbakeholden med bruken, men vet for min del - at det har vært veldig betryggende siden jeg har vært så redd for at det ikke er liv. Har prøvd den 4 ganger, og er 15 fullgåtte uker i morgen. Synes ikke det er mye, men har nå lagt den i skuffen og regner med at den blir der til jeg nærmer meg slutten. Da kan det igjen komme perioder der man blir redd pga manglende spark o.l har jeg hørt, så tja.

Jordmødre og andre gjør vel lurt i å ikke anbefale alle å kjøpe dette, men være litt måteholden. Lite bruk tror jeg ikke er farlig, da hadde jo ikke dette blitt brukt i helsevesenet ville jeg tro. Men folk som kjøper en og har hjemme, og sjekker kanskje hver dag hele svangerskapet - det er jo mye igjen.

Jeg har litt dårlig samvittighet for at jeg har brukt den pga usikkerheten angående bivirkninger, men vet liksom at de få gangene har vært så betryggende.

Og hva med vanlig ultralyd? Tidligere så var jo dette kun brukt i "spesialtilfeller", så ble det 1 ultralyd i løpet av svangerskapet- hjernen kunne bli påvirket, man mente det var med å øke "keivhendthet" og ADHD. Men nå tar jo i alle fall jordmoren min ultralyd ved HVER undersøkelse, - jeg skal dit 6 ganger i løpet av svangerskapet + en hovedultralyd hos gynekologen i uke 19. Synes dette er mye selv jeg, men fryktelig vanskelig å takke nei da..

De har jo funnet ut at UL ikke er farlig for fosteret, men jeg tror disse Babywathcher`ene ikke er så lure psykisk.

Veldig lett åbli avhengig av dem, bli nervøs hvis man ikke finner hjertelyden en dag etc.

Dessuten er det jo veldig mye penger å betale for noe som bare kan brukes noen få uker da !

(kan de ikke brukes fra ca uke 12 ?- og rundt uke 18 kjenner jo de fleste spark og da blir den overflødig)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...