Gå til innhold

Kvalm på kvelden... skikkelig kvalm..


cec26

Anbefalte innlegg

Nå er det 3 kvelden på rad at jeg er kvalm... så da kan det se ut som at det ikke er noen tilfeldighet... jeg er 6+0 i dag... jeg var ikke kvlam i hele tatt i mitt første svangerskap.. så jeg hadde jo et håp om å slippe denne gangen og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei cec!

 

Ser at kvalmen har tatt deg, urk.. Jeg var heller ikke kvalm forrige svangerskap men jeg aner at det kommer denne gangen. Kjenner noe som ulmer faretruende på ettermiddager når jeg er trøtt og sulten. Blir spennende å se utover neste uke, er bare 5 uker i morra.

 

Prøv å få inn et kvarter på sofaen innimellom, det kan hjelpe med litt hvile.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalme er ikke kult altså. Er så glad jeg har sluppet unna det. Har bare hatt det sånn litt innemellom.. Men har hørt om sånne ingefær tabletter, at det skal hjelpe litt mot kvalme...

Vet ikke om det funker, men kan jo prøve...:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei cec26 lenge siden jeg har sett deg :) går det bra, utenom kvalmen da :)

Vet akkurat hvordan du har det, jeg var helt slått ut av kvalmen, hadde den hele døgnet men det har begynt å slippe taket litt no da heldigvis :)

 

Du må bare sove mye, eneste som hjelper.

 

God bedring!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

usj, kvalmen begynner å gjøre sitt innog hos meg også, spesielt om kvelden ja :S Er 5 + 6. Forrige gang var det morgenene som var værst, det er faktisk bedre med kveldskvalme likevel da. Legger meg samtidig med lille prinsen stort sett... Jeg er alene om morgenene med hund og barn som skal til barnehage, kvalmebølger er IKKE velkomment da...

 

Flere som har erfaring med ingefær? Bør det helst være naturlig, eller er ingefær te like bra?? Tror jeg skal teste med en pakke gitt... urggh

 

Savner å kose meg med kaffekoppen jeg... Nå smaker det bare d..t...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med og prøve akupunktur?

Jeg har skrevet det så mange ganger her inne, men det virker som om ingen vil prøve... Hos meg var forskjellen natt og dag. Jeg er ikke kvalm nå mellom behandlingene. Også ringer jeg om jeg kjenner at kvalme kommer tilbake og får ny time.

Jeg er frisk og fin nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei dere heldiggriser som er gravide. Jeg er bare innom her en tur (sliter, fire sa) men håper å komme tilbake veldig snart.

 

Ser dere snakker om kvalme og da tenkte jeg at jeg skulle fortelle om mine erfaringer sånn rent generelt.

 

Det er et triggerpunkt på håndleddet man kan trykke på for å redusere kvalmen. Det mest vanlige (vanlig og vanlig) er å ha et bånd med en kule som trykker på dette punktet. Det bør redusere kvalmen. Drikk eller spis ingefær er også et tips fra meg. Min erfaring er at ingefær te hjelper brukte selv "Healtea, instant urtete med ingefær" hvor hver kopp inneholdt 7,8gram frisk ingefær (kjøpte den på helsekosten). Smaker sann passe men man kan ha i melk eller sitron om man vil endre smaken noe.Den kan også blandes med kaldt vann om det er mere fristende. I tillegg bør man spise veldig mange men veldig små måltider for å lettere kunne manipulere kroppen til å ta til seg næring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...