7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 28. juni 2006 #1 Skrevet 28. juni 2006 Au au... Kom til å tenke på en ting.. bekkenet blir ikke akkuart bedre kan man si, men jeg vil gjerne føde på normale måten uansett--- Noen som vet om det er slik at hvis man har veldig ille bekkenløsning tar man keisersnitt? Synes jeg har hørt om det, men er dette kun i EKSTREME tilfeller? Jeg vil ikke... Knaskje det bare er noe skremsel jeg har hørt,eller har feler hørt om det ? vil ikke vil ikke vil ikke... Ps er jo ikke så ille enda, men ..
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2006 #2 Skrevet 28. juni 2006 Det er som du sier, bare i helt ekstreme tilfeller velges sectio ved BL. Hvis du ikke vil og det ikke er noen risiko for barnet eller deg så blir det vaginal fødsel så sant forholdene ligger til rette for det.
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 28. juni 2006 Forfatter #3 Skrevet 28. juni 2006 takk:=) phuuuster ut litt nå.. får passe på formen enda litt da så det ikke blir verre..:=)
marguritten Skrevet 28. juni 2006 #4 Skrevet 28. juni 2006 hei var på www.netbaby.net å fant denne artikkelen om bekkenløsning og fødsel: Fødsel Den gravide bør henvises til fødeavdelingen før fødsel så hun sammen med jordmor kan tilrettelegge fødselen utfra sine behov og avdelingens tilbud. En vanlig fødeseng med beinholdere vil med sitt harde underlag gi maksimal påkjenning av bekkenets ledd. Den frarådes derfor. Vannseng eller Sacco-sekk vil være å foretrekke. Sideleie i vanlig seng med puter til å støtte i rygg og mellom benene kan også anbefales. Det kan tilbys epidural, men det er da viktig at man på forhånd har klarlagt hva bekkenet tåler så det ikke i "bedøvet" tilstand belastes for hardt. Igangsettelse av fødsel kan i sjeldne tilfeller være indisert av hensyn til den gravides allmenntilstand. Keisersnitt Det er ikke dokumentert eller erfart at forløsning med keisersnitt har fordeler framfor vaginal fødsel. Keisersnitt bør derfor kun utføres på tilleggsindikasjoner. Etter fødselen De fleste symptomer forsvinner raskt etter nedkomst, men relativt mange har persisterende smerter og noen får forverring ved fødselen. Hvis plagene persisterer bør man utelukke andre årsaker som f.eks. bekhterev eller skivebetinget isjias. Det bør da henvises til spesialist (fysikalsk medisin, ortoped, fysioterapeut eller manuell terapeut) med spesiell interesse for problemet.
OktoberTussi Skrevet 28. juni 2006 #6 Skrevet 28. juni 2006 Jordmoren min sa at keisersnitt vil de gjøre mye for å unngå på sykehuset pga komplikasjoner. Hun sa at de prøvde å hjelpe til med å foreslå ulike fødselsstillinger slik at man kan føde på normal måte uten store problemer. Selv om jeg har fått krykker nå.. (de står til pynt enn så lenge, vet jo ikke hvordan jeg skal gå med krykker) i 26 uke, så er det ikke snakk om keisersnitt dersom det ikke er noe komplisert med liggestillingen til babyen sa hun. (jeg ønsker ikke keisersnitt, så jeg synes det er greit. Vondt vil det vel gjøre uansett. Jeg håper og tror at det vil gå lettere for meg å føde siden jeg er så lealaus i bekkenet nå. Det er lov å håpe i hvert fall..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå