Gjest Skrevet 28. juni 2006 #1 Skrevet 28. juni 2006 Seks dager over tiden kom jenta vår. 49 cm og 3556 g til tross for SF-mål på 33 cm på kontroll en uke før. Dette var andre fødsel,og jeg var åpen for all mulig bedøvelse, men trengte faktisk ingenting. Et råd som jeg må komme med er: Prøv dusjen under åpningsfasen. Det var så deilig. Fødsel nr. to var så grei i forhold til den første (da fikk jeg epidural og lokalbedøvelse, og den var likevel utrolig mye vondere). Jeg fikk en kjempeflink jordmor på Ullevål,og ordentlig gjennomgang av hvodan fødselen hadde forløpt i etterkant. Jeg kom til sykehuset med 7 cm åpning kl. 13 og 18.20 var babyen ute. Jeg reiste hjem dagen etterpå siden det var fullt på pasienthotellet (orker ikke dele rom med andre). Av utstyr fikk jeg låne klær til babyen og meg selv. Babyen fikk bleie og jeg fikk disse enorme bindene med ditto underbukse. Det var såpe i dusjen. Babyen fikk låne dyne og teppe. Etterå ha født ved Ullevål to ganger kan jeg ikke gjøre annet enn å skryte så mye som mulig over stedet. Jeg har veldig god erfaring derfra!!!!
langevipper Skrevet 28. juni 2006 #2 Skrevet 28. juni 2006 Gratulerer med jenta:-) Lykke til videre!!!
tobarnsmamma Skrevet 28. juni 2006 #3 Skrevet 28. juni 2006 Gratulerer så masse!! Jeg vurderer også å reise tidlig hjem fra sykehuset. Tror jeg kommer til å savne 2åringen min så mye at jeg ikke kommer til å trives der. Var det veldig slitsomt å komme hjem tidlig med tanke på storesøster/storebror?
LoopyLoo fikk jente 15.07.06 Skrevet 28. juni 2006 #4 Skrevet 28. juni 2006 Gratulerer så mye med den lille jenta!!! Hørtes ut som en fin fødsel - jeg bestiller en sånn en også, tror jeg =) Kos dere i tiden som kommer!
Cat&Gullungene Skrevet 28. juni 2006 #6 Skrevet 28. juni 2006 Gratulerer så masse med den lille!!! Leste at du hadde lavt SF-mål, og det har nemlig jeg også... Er litt bekymret ift. det!?? Har bare 29 cm i uke 36. Ligger under det skraverte feltet. Hva hadde du rundt denne uka? Husker du det?? Er så betryggende med andre i samme situasjon hvor du hører at alt går bra ;-).
* Zoë * Skrevet 28. juni 2006 #7 Skrevet 28. juni 2006 Gratulerer med jenta! Så bra at du hadde en slik positiv fødselsopplevelse. Ingentinger bedre enn det. Kos deg masse med det nye familiemedlemmet. Klem
yasmina Skrevet 28. juni 2006 #9 Skrevet 28. juni 2006 Gratulerer så mye med jenta !!! Godt å høre at det var en fin opplevelse ! Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå