Gå til innhold

hvordan blir brystene etter å ha ammet?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er svangerskapet og ikkeammingen som "ødelegger" brystene.

Mine er vel kanskje mindre..men er absolutt blitt slappere, hadde veldig fin form på dem før, men det var den gang det.

Egentlig bryr jeg meg ikke så mye om det, de er brukt til det de skal brukes til, og med riktig bh ser de like bra ut enda.

Annonse

Rene sorgen.

Mine voks ikke i svangerskapet, kun når melken kom, men etter å ha pumpet og presset for å få amme første mann ser de heller stusselige ut idag - det lille som er igjen av dem da :-)

Kommer nok til å prøve alt som er mulig for å amme den lille jeg venter lengst mulig, men jeg har samtidig klarlagt med min mann at når ammingen er over - ja da legger jeg meg under kniven - er tross alt ikke tredve enda

• 2 uker senere...

Tydeligvis veldig forskjellig, for mine er de samme omtrent, kanskje litt større, og hadde små (A-cup) fra før da så det gjør ikke noe :-)

Ammet i 6 mnd. Litt uvant med engang etter at amming var over for med melkespreng blir de jo veldig "fulle" så de virket litt slappe da, men tror det bare var mest pga sammenligningen.

Mine forandret ikke fasong men gikk opp til C- cup fra B- cup etter førstemann, men dette hadde nok også en sammenheng med at jeg veide 5-6 kilo mer enn før jeg fikk henne. Etter nr 2. har de vært det samme som etter nr en. Får se hvordan det blir nå når nr 3 kommer, jeg er tross alt 6 år eldre enn etter nr 2. Har under alle 3 svangerskapene fått enormt store pupper ( fra C-cup til DD - Cup ) med en gang jeg har blitt gravid, det er sånn folk har skjønt det (-: De har ikke blitt større ved ammingen da , heldigvis....

Ja, det er visst hormonene under graviditeten som gjør at puppene blir strekt og eventuelt slappere. Det er mulig at å smøre de under svangerskapet og under ammingen vil gjøre huden mykere og mindre utsatt.

Det er veldig individuelt hvordan brystene forandrer seg. Noen ser man liten forandring på. Meg så man veldig forandring på. Huden strakk seg veldig. Jeg opererte etterpå for å ta bort overflødig hud og er veldig fornøyd med dette, men det er noe jeg gjorde for min egen del.

Annonse

Et sørgelig syn, he-he. Fikk noen strekkmerker, men det kjipeste var at de ble utrolig slappe. LIke mye hud, men mye mindre fyll. Gikk fra c-cup før svangerskapet til a-cup etter. Dette skylles selvfølgelig også mye at jeg etter å ha ammet førstemann veide 8kg mindre enn før jeg ble gravid.

Nå er jeg i 6mnd med nr 2 i magen og brystene er faste og flotte. Nyter det så lenge det varer:)

Thi-hi:)

Ei venninne av meg fikk hengebryster etter svangerskapet og hun var da 17 år så det har vel ikke så mye med alderen å gjøre.Ellers så kommer det ann på utgangspungtet.Jeg merker jo at mine ble tomme og ikke så super faste lengre men de gikk seg liksom til etter 1 år,vet ikke om alle opplever det samme men jeg gjorde det.Denne gangen er jeg spent på om de vil "klare seg".Jeg vil uansett ikke skaffe meg silikon,har ikke råd og jeg synes ikke jeg er så fæl;)

Jeg brukte c-cup før første svangerskap. Etter ammingen brukte jeg a. Snakk om nederlag!!! De vokste seg større under andre svangerskap, og krympet like mye etter ammingen. Ca 1 år etter ammingen var de tilbake i normal størrelse igjen. Nå er jeg i uke 34+1 og må nå bruke e-cup. Tungt for ryggen, men blir vel noen slappfisker etter ammingen igjen.

jeg er 35 år og har ammet to barn. Har ingen strekkmerker noen steder på kroppen og er akkurat som før. Var 32 år med mitt første barn og har tydligvis veldig elastisk hud. Dette vil variere med hudtype. En hudpleier fortalte med at lys sensitive hud oftere får strekkmerker og har problemer med å reparere enn robust hud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...