Gå til innhold

Er jeg pingle??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er av den typen som aldri er syke meld omtrent. men nå er jeg i uke 19 + 4 og er så sliten av og jobbe 100% at jeg holder på og dø. har vont i beina og i hoftene, men ellers feiler det meg ingen ting. er bare sliten.

Av andre jeg har snakket med høres det ut som jeg er den eneste gravide i værden som har det sånn.

Legen spør stadig vekk om jeg vil jobbe mindre, men føler ikke jeg har god nok grunn til og si ja.

hva burde jeg gjøre?? fortsette og bite tenna sammen?? eller innse at det blir formye??

noen andre som har det sånn??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Viss kroppen er sliten så er den sliten. Det er nok dens måte å si at nå er det nok. Så viss du virkelig føler for å jobbe mindre så bør du gjøre det. Viss du jobber mer enn kroppen kan det gå ut over deg å barnet. Så jeg hadde trappet ned

Skrevet

Reduser litt på jobbinga du. Nå er ikke tida for å kjøre seg helt i bunn. Alle svangerskap er forskjellig. Har selv vært sykemeldt i perioder. Lurer på om jeg skal sykemelde meg igjen nå. Bekkenet er ikke godt om dagen. Det finnes et liv utenom jobben også som skal leves. Med en på 2 år hjemme blir det litt mye.

Men for din del tror jeg nok det er lurt å roe ned litt. Blir ting bedre etterhvert går det jo an å øke på igjen.

Skrevet

Du er IKKE pingle;) er du sliten så er du sliten .. kroppen sier i fra selv når vi skal ta det med ro.. og hvis det er EN periode man bør lytte,mener jeg så er det når vi har små bebiser å ta vare på inni magen;)

Skrevet

De kommer ikke til å stå i døra å takke deg for at du kjemper mot slitenheten! Unn deg selv å nyte gravidideten og mulighetene det gir m ed redusert stilling og omtrent lik lønn!

Det fortjener du.

Også kan du jo tenke at hvis du blir litt sykmeldt åpner det muligheten for andre å steppe inn å tjene litt, så i samme slengen kan d hende at du hjelper noen :D:D

hehe...

VIktig å finne gode grunner vettu.. men jeg syns du har en STOR nok grunn...! En liten en i magen;-)

Og du skal bli alenemamma ser jeg. Kan jo hende at d også påvirker deg?? ikke vet jeg. Jeg har vært alenemor og vet hvordan det kjennes. Kansje litt tid til ettertanke??

Ta deg fri, du fortjener d :D:D

Skrevet

så søte dere er mot meg :D

det var akurtat det jeg trengte, etter iherdig kranglig med barnefaren.

ble gald i hjerte mitt nå jeg :D

Skrevet

Jeg er også sånn som aldri er syk, men nå begynte det å røyne på i bein, hofter og bekken, så jeg ble 20 % sykmeldt. Er i uke 25. Syns ikke du er pingle, det er bedre å få f.eks en dag i uka hjemme enn plutselig å ende opp med 100 % sykmelding.

Skrevet

Jeg har vært sliten hele (er 14+5) svangerskapet, og måtte tilslutt sykemelde meg pga bekkenet... men jeg sliter med maten osv... har gått ned 8-9 kilo så langt.... har lyst til å jobbe for jeg bruker aldri skulke, men nå må jeg bare lytte litt til kroppen min sa legen og ga meg 60% i 1 mnd............

Hadde ikke noe valg mente hun....

Blitt litt bedre nå, men er spent på om jeg ikke klarer en større stilling resten av svangerskapet...........

Skrevet

syns ikke du e pingle i d hele tatt. D e viktig å lytt t kroppens signala t vanlig å kanskje enda viktiar når ein e gravid... Dessuten e d ikke all arbeidsgivere som e like flink t å tilpass arbeidsoppgava heller. Håpe du tar signalan på alvor å roe ned å nyte tia...

D had æ villa gjort...

Skrevet

blir du sykemeldt noen prosent nå, 40% feks.. så kan det være du kan jobbe ganske langt ut i svangerskapet. men går du 100% helt til alt sier stopp, må du gjerne slutte å jobbe for resten av sv.skapet om en mnds tid. det er nok bedre å trappe ned og fungere greit, enn å slite seg totalt ut. hadde jeg måttet jobbet 100% hele tiden hadde jeg sikkert ligget totalt ødelagt på sofaen og ikke kunnet gjøre noe..::S

Skrevet

Hør på kroppen din!! Du er ikke pingle fordi du er sliten! Det er tungt å gå gravid, og for at du skal få et best mulig svangerskap skal du bare med god samvittighet sykemelde deg delvis! For at babyen skal ha det bra må du også ha det bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...