Gå til innhold

Noen som har gjort noe spesielt ifht hvilket kjønn en vil ha? (kjerringråd etc)

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Selv om vi alle først og fremst ønsker oss barn, er det ikke til å komme unna at noen også har spesielle preferanser ifht kjønn, altså at en ønsker seg enten gutt eller jente..

Det er jo også bevist, at par med 2 barn av samme kjønn oftere får nr 3, enn par med en av hver. Vi er i en slik situasjon. Vi har 2 barn med det samme kjønnet, og ønsker jo at 3 barnet hadde vært det motsatte denne gangen.

Så derfor spør jeg; noen som har prøvd, eller vet om faktorer som kan øke oddsene får å unnfange et bestemt kjønn?

Fortsetter under...

Som om jeg skulle ha skrevet dette selv! Bare at vi ikke har bestemt oss for om vi skal ha nr 3 eller ikke. Vi har to jenter, og jeg ønsker meg veldig en gutt. Er derfor interessert i den samme infoen som deg, og håper du får mange svar. Tenkte jeg skulle "spare opp" tips i tilfelle jeg får bruk for det en dag ;) Det jeg har "notert meg" er at vi bør forsøke på eggløsningsdagen, eller rett etter, og ha sex ofte. Lykke til!!!

Jeg leste et sted at for å øke sjansen til å få gutt bør mannen bruke løse boxere for at sædcellene ikke skal ha det for varmt, helst være avkjølt evt gå litt uten klær litt før man prøver. Han bør også drikke kaffe rett før samleie. Tror det var en ting til, men jeg husker ikke hvor jeg leste det eller hva det var. I tillegg er tidspunktet i forhold til eggløsning viktig som du sier (for å få gutt: ikke prøve før eggløsning). I tillegg tenker jeg å planlegge i forhold til den kinesiske fødselskalender.... det skader jo ikke å prøve alt man kan. :-) Jeg har også to jenter og ønsker meg gutt... men jeg klarer ikke helt å se for meg at jeg får det noen gang da... (men vi får se når den tid kommer) :-)

hei vi har to gutter og ønsker oss så veldig mye en jente neste gang. men jeg tror faktisk at det er stor sannsynlighet at det blir en gutt neste gang også. det hadde vært så koselig med en jente.tror ikke på det derre med fødselskalender og ring.

Hei!

Jeg har en gutt, og er gravid igjen. Jeg ønsker meg en jente, og har stor tillit til det kinesiske kartet som sier at jeg skal få det...:) Og så tror jeg på kvinnelig intuisjon! I forrige svangerskap var jeg overbevist om at ble gutt, og det stemte (også med ¨kinesisk kart), og denne gangen er jeg også overbevist om det motsatte... Kanskje en anelse overtroisk jeg da??!!!!

Men det må nevnes at uansett kjønn, blir vi jo like glad i det som kommer til verden!

Om man vil ha gutt bør man ha samleie rundt eggløsning (raske svømmere med kort levetid), mens om man ønsker jente bør man ha samleie noen dager før eggløsning (tregere svømmere, men mer utholdende).

Kinesisk fødselskalender stemmer ikke på meg, fikk gutt sist (og den viste jente) og venter gutt nå (Og den viser jente).... -Eller det vil si, det er forskjell på kalenderen her inne og den på babyverden.....

Annonse

Det kinesiske kartet har ikke stemt på meg eller noen av de rundt meg som er gravide, så ikke stol for mye på det.

Her har mannen klart å lage tre gutter, vi håpet på ei jente nå, men vi fulgte ingen spesielle kjerringråd,vet ikke om jeg har noe tro på det jeg, tror sædcellene styrer sitt eget liv, og det blir hva det blir:)

I mine to første graviditeter hadde vi sex dagen før/samme dag som eggløsning, og det resulterte i to flotte gutter. Neste gang ville vi prøve å ha sex noen dager før eggløsning for å se om dette kunne øke sjansene for jente. Det tok noen måneder før det klaffet, men da jeg endelig ble gravid endte det dessverre i MA i uke 15. I dette svangerskapet var jeg mye mer kvalm enn i de to første.

Etter MA'en var vi veldig ivrige på å bli gravid igjen fort, og vi droppet derfor jente-teorien og hadde sex dagen før eggløsning. Dette resulterte i nok en flott gutt :-) og svangerskapet var prikk likt de to første. Så var vi egentlig ferdige med småbarn, følte vi, men 10 måneder etter at tredjemann ble født, var jeg gravid igjen...Og jeg kan med sikkerhet si at vi hadde sex MINST tre dager før eggløsning. I dette svangerskapet var jeg skikkelig kvalm de tre første månedene (=det svangerskapet som gikk galt) og nokså kvalm de siste seks, og ut kom ei lita jente :-) Så for vår del stemmer teorien om at sex tett opp mot eggløsning øker sjansen for gutt og sex noen dager før øker sjansen for jente. Men noen fasit er det nok ikke...;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...