Gå til innhold

hvor fort

TreHjerter

Anbefalte innlegg

ble det tydelig for dere som har gjennomgått en SA i første trimester at det var en SA det var snakk om og ikke bare ufarlige småblødninger??

Kanskje et litt dumt sp.mål, men det er viktig for meg om jeg skal kunne slappe av eller instille meg på at dette kan ende galt... Jeg er ca 5 1/2 uke på vei, og begynte å småblø igår ettermiddag. Bare litt rosa på papiret og små flekker i truseinnlegget. Idag har det vært litt brunt "blod". Har noe "menssmerter", men ikke mer enn vanlig så tidlig i graviditeten... Kvalm og uvel, fryktelig sliten!!

Jeg var gjennom en tidlig SA sommeren for to år siden, og da utviklet det seg som en vanlig mens, blødde mye spesielt fra andre dagen, mye mer blod enn nå fra første stund.

Ble nemlig litt frustrert etter ett ytterst bortkastet legebesøk i morges, hun mente at jeg ville jo merke om dette var en SA etterhvert, og om jeg ikke hadde sluttet å småblø neste uke engang kunne jeg jo alltids ringe en gyn for UL... Skjønner at det er vanskelig å si, men man går jo og lurer og tviler da....

Føler meg fortsatt gravid, men hcg og hormonene blir jo ikke borte på noen timer, så vet ikke om det er noe å "stole" på...

Takknemlig for svar!

Fortsetter under...

Jeg vil ikke skremme deg, men jeg blødde ikke mye... det var ikke SA ,men det var MA... fosteret hadde dødt.... har man dette, kan man gå lenge med det i magen uten at man støtter det ut..

jeg synes du skal be om UL så du slipper å bekymre deg..

Mange har blødninger som er helt ufarlige, men mange av oss går det det sverre galt med også...

Håper det går bra for deg....

Lykke til..

Jeg tror SA virker veldig individuelt. Noen blør bare litt og mister nesten uten smerter eller noe. Jeg for min del begynte med litt brunlig blod på kvelden (på dagen hadde jeg hatt menssmerter). Utpå kvelden, etter jeg la meg så kom det intense smerter et stykke under navlen. Og da jeg stod opp neste morgen var det masse friskt blod. Og så utover dagen kom det klumper. Jeg var på legevakten den kvelden jeg begynte blø men fikk beskjed om at jeg bare måtte vente og se og de sa farvel med et "lykke til". Dagen etter fikk jeg heldigvis henvisning av legen til UL samme dag og der fikk jeg bekreftet SA.

Men som sagt så er det veldig individuelt. Min mor hadde menstruasjon 2 ganger de første 2 månedene. Og jeg har hørt andre og har blødd uten å ha en SA.

Håper det går bra for deg!! Men den beste diagnosen får du nok hos lege eller UL. Jeg kan bare fortelle av egen erfaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...