Gå til innhold

Har min sønn på 13 mnd både atopisk eksem og allergi??

Anbefalte innlegg

Min sønn på 13 mnd har fra fødselen av hatt eksemlignende sak kun på den ene hånda. Jeg vet ikke om det er atopisk eksem men helsestasjonen sa at det var barneeksem som går bort etterhvert. Jeg har brukt kuldekrem og a-krem når det så veldig tørt ut men først forrige uke så jeg at han begynte å blø fra dette såret. Det var rett etter en dusj og først da tenkte jeg at dette må da jeg gjøre noe mere med..senere har jeg oppdaget små sår lignende tørre hudpartier på det ene låret og et merke på ryggen..ser da merkelig ut.

Og så over til problem nr. 2.

Jeg har ikke ammet ham så han har vokst opp med NAN melk. Helt fra 4 mnd. alder har han hatt hyppige avføringer. Opptil 7-8 ganger daglig også. Sånn har det vært i 10 mnd nå. Jeg kontaktet fastlege og helsestasjonen da dette begynte. De mente at det var helt vanlig når et barn hadde tenner på vei. Men nå når jeg fortalte at det neppe kunne være normalt for et barn å ha nesten diarelignende avføring som lukter surt i 10 mnd pga tenner? Og det var de enige i. Han er veldig småspist fra før av og veide kun 9.5 kg på ett årskontrollen men han er 82 cm lang også da.

Jeg har bestilt time hos min fastlege nå og skal kreve en allergitest til gutten. Vet noen hvor lang tid det tar å få svar på sånt? Jeg har time hos legen på torsdag og vi reiser på ferie lørdag. Ville jo ha vært deilig å vite hva som feiler gutten før vi reiste..

Fortsetter under...

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...