Gå til innhold

Full forvirring på ultralyd i dag!


gårdetann

Anbefalte innlegg

Til min overraskelse fant jeg ut for noen uker siden at jeg er gravid. Vi fikk et barn for syv måneder siden, og etter første menstruasjon var jeg altså gravid igjen.

Var på ultralyd idag, og trodde jeg var cca 8 uker på veg, men legen mente noe annet. Ut fra fosteret var jeg ikke mer enn 6 uker på veg. Legen mente jeg kunne hatt veldig sen eggløsning, altså at syklusen min ikke er skikkelig i gang etter sist fødsel. Jeg har mistet en gang før, og nå er jeg så redd det samme skjer igjen. Dersom jeg faktisk er 8 uker på veg er det noe galt med fosteret. Noe som har hørt om lignende tilfeller? Har jeg noe håp, eller er det bare å innse at dette går galt igjen?

Skal tilbake til gynekolog neste uke for å se hvordan det ligger ann da.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke gi det noe bedre svar enn at jeg vet at det er veldig mange som får beskjed om at de ikke er så langt som det de antok selv...

Selv om man er helt sikker på når det skjedde...

 

Antar noen småttinger kanskje er tregere enn andre i starten, f.eks...

vet ikke helt - men har hvertfall sett mange som har skrevet om det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg,

 

Det er nok litt individuelt hvor fort egget fester seg og den første utviklingen går. Da jeg gikk gravid med datteren min, var jeg på tidlig UL i uke 8 og ble satt tilbake 1 uke. Jeg visste med 100% sikkerhet at det ikke kunne stemme (hadde vært på utenlandstur uten kjæresten uken etter EL)... På den ordinære UL'en ble jeg fremdeles satt en uke tilbake i tid, så legen som utførte den førte UL'en hadde rett...

 

Uansett, datteren min er snart 2 år nå!!!

 

Ps. Har vært på tidlig UL denne gangen også, og blitt satt tilbake 4 dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg var på ul i går og fikk samme beskjed. Men hos meg var det nesten værre. Jeg var 8+2 i går og embryoet/forsteret var kun 4 mm og det tilsvarer 5. el. 6. uke. Jeg også skal tilbake på en ny ul neste uke og da skulle vi få høre hjertet. Legen sa at hun ville følge meg opp. Hun sa at noen er tregere, men at sjangsen for at noe er/går galt kan være større. Ble selvfølgelig veldig redd og bekymret, men jeg håper at spiren har livets rett. Jeg gjennomgikk IVF og det er derfor INGEN tvil om når egget ble befruktet.

Lykke til videre og håper det går bra for oss begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bare har hatt en mens etter fødsel, er det jo fullt mulig at du har hatt sen EL. Det er jo ikke uvanlig at syklusen tuller litt med en gang.

 

Antakelig er det bare det som har skjedd, og at embryoet har det bare fint!

 

Lykke til uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann...

 

Jeg var til UL i 7 og da mente legen at jeg var mye kortere enn det jeg trodde selv. Men da jeg var i uke 9 var jeg i rute i følge termin. De mente den var litt "lat" i starten. :-) Skal tilbake i morgen, men alt er helt sikkert fint!!!

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...