Gjest Skrevet 29. juni 2006 #26 Skrevet 29. juni 2006 Hei! Så fin tråd! Jeg har termin 1. september og er i fin fin form. Har faktisk konkludert med at jeg tror kroppen min trives med å være gravid. Har ikke følt meg så frisk på mange år. Har jobbet 100% hele veien, men nå skal det bli deilig med litt ferie snart! Har lagt på meg 8 kilo, men merker det kun på magen. Har en aktiv liten jente (men man vet jo aldri...) i magen og vi gleder oss veldig til å hilse på henne! Har kjøpt vogn, bilsete og litt klær. Har arvet seng og reiseseng og får låne kurv, vippestol, babybjørn og babygym. Så jeg føler vi har det meste under kontroll, og har relativt god tid til å fikse det siste vi skulle mangle. Kos dere i sommer alle sammen!
kanutteogkruttet Skrevet 29. juni 2006 #27 Skrevet 29. juni 2006 Denne tråden likte jeg. Har termin den 19 sept og har en gutt på 2 år fra før. Har vært sykmeldt 100% siden min 14. uke pga.BL ( Noe som jeg også hadde med min første) Har Knapt tenkt på shopping av babyutstyr enda, har kjøpt en drakt og 4 bodyer, og vurderer nå å kjøpe bilstol. Skal også ha ny vogn og den kommer vel etterhvert, men har ikke bestemt meg helt for hva type jeg vil ha...
Pingo Skrevet 30. juni 2006 Forfatter #28 Skrevet 30. juni 2006 Hei Elin25 :-) Jeg kommer fra Oslo, men flyttet til Oppegård i april. (Måtte jo ha større leilighet, hehe.) Men jeg jobber fortsatt i Oslo, midt i sentrum. Jeg har fått fødeplass på Ullevål ja, på avd. B. Men de skriver jo så mye rart om dagen om gravide som blir sendt hjem og andre steder, så jeg tenker litt på det. Men ikke så mye, for jeg tror ikke september er den mest travle måneden å føde i ;-)
cielo *to barns mamma* Skrevet 30. juni 2006 #29 Skrevet 30. juni 2006 Jøss så mange som har termin i september da! Trodde ikke det jeg heller, mest snakk om fødsler ja... Har også termin 13 september, synes for en gang skyld det ikke er eeeeevighet igjen. Er ikke i så god form, sliter bla med bekkenet så må ta det helt med ro og da går tiden utrolig sakte, har vært lei siden 4. mnd. Har også en veldig aktiv baby i magen, og det er koselig. Har en datter fra før, et lite sjarmtroll på snart fire og vet hvor herlig det er å få barn så gleder meg noe sinnsykt til neste jente kommer ) Lykke til til alle sammen!
Gjest Skrevet 30. juni 2006 #30 Skrevet 30. juni 2006 Hei alle sammen:) Jeg har termin 4.september med barn nr2. Dette svangerskapet har gått veldig mye raskere enn det første. Da tenkte jeg på graviditeten og babyen hele tiden. Nå når jeg har Lisa fra før, har jeg ikke tenkt så mye på hva som skjer inni magen min hver dag. Men nå begynner det å bli mer realistisk, for denne store magen min hemmer meg. Jeg får ikke på meg sokkene eller klarer ikke plukke opp ting fra gulvet uten at det gjør vondt og klemmer på toppen av magen. Lillegutt er nok en stor gutt. Jeg ligger på toppen av det grønne på skjemaet, som jeg gjorde da jeg gikk med Lisa. Jeg begynner å bli lei av at alle sier at jeg er så kjempe stor, og enda er det uker igjen:( Men men, jeg overlever... Vegard er en aktiv liten krabat, men han er ikke så spinnvill som søsteren var:) Jeg har det fint, bortsett fra sånne helt vanlige småplager som halsbrann. Jeg merker at det er lettere denne gangen. Vet ikke om det er fordi det er gutt? De sier jo at det er lettere å bære frem en gutt. Jeg har i alle fall ikke vært spesielt kvalm eller trett denne gangen. Jeg har vært litt plaget av isjas-smerter, men det virker som om det kommer seg. Jeg gleder meg veldig til å bli "normal" igjen, men nyter å være gravid mens det står på Vi har egentlig alt av det store utstyret fra sist gang, men vi har kjøpt søskenvogn, klær og soveskinn, så nå må prinsen bare komme:) Kos dere videre alle septembersøstre!
Pingo Skrevet 30. juni 2006 Forfatter #31 Skrevet 30. juni 2006 Hehe, jeg kjenner meg godt igjen i det du sier om å ikke klare å ta på seg sokkene, og at det gjør vondt å bøye seg. Det presser med én gang øverst i magen. Har til min "store skrekk" oppdaget at jenta mi i magen har begynt å sparke meg i ribbeina! Det er skikkelig ekkelt, dessuten ligger hun og presser der hele dagen så jeg sliter litt med det nå. (Vondt!) Ellers har jeg det motsatt av deg - får hele tiden høre hvor liten jeg er!! Det er ikke noe morsomt det heller (tro det eller ei) for da du begynner nesten å lure på om det er noe galt med deg! For magen min SER faktisk gravid ut, er stor nok (tydeligvis) for bebisen som er veldig aktiv og sparker hele dagen. Det er bare det at jeg antakelig er en av dem som ikke blir så store (før kanskje på slutten?), så jeg bør jo egentlig bare være glad til :-) Ellers, som sagt før, er det veldig hyggelig å se hvor mange som venter barn i september :-) Blir moro å se når de kommer alle sammen!
paula28 Skrevet 30. juni 2006 #32 Skrevet 30. juni 2006 Hei! Jeg vil også henge meg på her! :-D Jeg har termin den 3. september, så ifølge barnimagens utregninger så er det bare 65 dager igjen!! Nesten sykt å tenke på, men jeg gleder meg veldig! Babyen vår er veldig aktiv, strekker ut armer og bein rett som det er :-) Lurer på hvem av oss som føder først? Jeg har en følelse av at jeg kommer til å føde før tiden... Men kanskje det er fordi jeg har begynt å streve litt med vekten av magen og evnen til å bevege meg som før :-D Lykke til videre på den siste biten av svangerskapene, jenter!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå