Gå til innhold

Til alle dere med termin i september :o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin 13.september og er da i 30. uke, men synes dette forumet dreier seg så mye om fødsler og sånn (naturlig nok). Det er bare ikke SÅ interessant for meg enda, og sikkert ikke for dere andre med termin i september heller...? Hadde derfor vært hyggelig med en liten oversikt over hvem av dere som har termin i samme måned som meg, og hørt hvordan det står til med dere ;-)

Jeg selv er i fin form, men har nå begynt å plages en del med vondt i ryggen (sitter foran PC'n hele dagen på jobb så kanskje ikke så rart?) og vanskeligheter med å bøye meg framover (livmoren presser på øverst i magen!). Magen min er ikke av det største slaget har jeg skjønt (SF-mål i uke 30 på 27 cm), men innenfor normalen visstnok. (Jeg & mannen min synes jeg jo er blitt ganske stor da.) Ellers har jeg en meget aktiv liten jente-bebis i magen, som sparker, spreller, vrir på seg og hikker hver eneste dag. Gleder oss utrolig til å få møte henne :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har temin 3. september. Dette er mitt andre svangerskap, og synes det har gått greit. Har hvertfall gått mye fortere denne gangen. Plutselig var det; "Oj er jeg i uke 31 nå jah..." Eneste minus er bekkenløsningen da som har gjort kjeeeempe vondt, og med en aktiv 2 åring i hus er det ikke mye hvile her nei. Hjelper å være 50% sykemeldt da. Kjenner at det skal bli kjempe godt med to-ukers ferie nå, reiser til Cannes på søndag. GLEDER MEG!!!! Her og ventes en jente, så dette blir nok min siste graviditet. Tror ikke bekkenet mitt tåler en tredje graviditet jeg, nå føles det som om det skal dette fra hverandre:-) Så skal bli godt når lille-jenta vil ut, gleder meg så utrolig til fødsel og smerter og alt som hørrer med.

Skrevet

Hei hei..

Ja jeg føler at "alle" her inne er klar for fødsel, eller bare har noen dager igjen... Her er det 9 uker igjen, laaange uker, men skal på ferie til Sverige den 6, og være der i to uker, så da må han bare holde seg der han er..

De sier det blir gutt ja, men du vet jo aldri..

Er ikke så stor jeg heller, men stor nok tror jeg. Har samme problemene som deg.. var i skobutikk og skulle prøve sko igår, men måtte bare gi opp:). Det presser sånn øverst i magen..

Lucas, som han heter, er våken stort sett hele døgnet. Har kjent masse liv siden uke 18..

Plager jeg har, er halsbrann og oppstøt som fører til mye kvalme, og meget dårlig nattesøvn.. Har nesten gitt opp det å sove..

Men ellers skal jeg ikke klage..:)

Termin er forresten 4 sept..

Skrevet

Hei :) Jeg har termin 16nde september, så ikke helt klar for å slutte å være gravid ennå jeg heller. Selv om jeg var på KK og kjøpte meg en krykke til i dag. Bekkenet mitt har tatt ferie og jeg går som en gammel kjerring... Men men. Har ikke hatt noen andre plager ( ikke vært kvalm på begynnelsen engang) så jeg får vel som fortjent :)

Har en jente inni magen og hun er helt spinna gal :) Hopper og danser og sparker som en liten tulling. I natt la jeg meg godt inntil ryggen til samboeren min og sovnet relativt kjapt. Og ifølge ham ble han sparket i søvn av magen min *smiler*. Han likte det veldig godt og oppfordret meg til gjerne å sovne slik flere ganger :)

Jeg vokser helt på normalen tror jeg...Symfyse-mål på 29, nå i uke 29... Har extra vekt fra før av, så har lagt litt over kurven hele tiden. Helt greit. Har gått opp 3 kg tilsammen så er fornøyd der og. Kort sagt, livet er ganske så bar ( ihvertfall når bekkenet oppfører seg :)

Skrevet

Hei Pingo

jeg har også termin 13 september..

Dette er mitt første svangerskap å har følt meg helt fin frem til nå i den siste uken. sliter litt med bekkenløsning eller hva det nå heter.. det er vertfall ikke behageli.. Vi venter ei jente og tror faktisk hun har lakt seg med hodet ned her.. for jeg kjenner sparkene helt oppe i magen. Håper på at hun kommer litt før termin, så det ikke blir så lenge å vente.. :) :) jeg føler meg ganske så fødeklar nå kan man si.. :D Har dere handlet inn at til babyen kommer?

Skrevet

hehe, her i huset tror vi alltid at vi har så god tid...Så joda, vi har kjøpt en pysj, en tåteflaske og en vogn. thats it. Får veldig mye da, men må jo tenke på innkjøp snart... Dere andre er ferdige med alt eller?

Skrevet

Ugle,16/09

vi har kjøpt seng, vogn litt klær osv..

har arvet bilstol og vippestol.. har ikke kjøpt så mye egentli.. men det vi trenger i første omgang er på plass.. :)

Skrevet

Hei alle sammen, så koslig å høre fra dere ;-D Godt å vite at vi er flere som fortsatt lurer på andre ting enn slimpropper, vannavgang og rier ;-) Er liksom ikke helt DER enda, for å si det på den måten.

Jeg glemte å si at dette er mitt 1. barn forresten, om det er interessant ;-) Har hatt et ukomplisert svangerskap hittil, med unntak av tilnærmet zombie-tilstander de 4 første månedene... Var utrolig trøtt og slapp da.

Det er enda 11 uker igjen til termin, men på barnerommet har vi allerede seng, vippestol, bæresele, badebalje og splitter ny (kombi-)vogn som vi kjøpte på Foreldre- og barn messa. Har fått låne massevis av bittesmå bodyer til den første tiden, ellers har jeg ikke så mye klær enda... Men har jo "lenge" igjen da.

Vel, nå som jeg vet dere er her, håper jeg vi kan snakkes og dele erfaringer den siste tiden vi er gravide :-)

Skrevet

Veldig bra tråd det her... Kos å hilse på :) Dette er også mitt første barn forresten, og jeg er 32 år fra Bergen. -Bare sånn for å ha sagt det også... Syns det er ok å lese entusiastiske innlegg om fødsler og sånn allerede da, det hele blir litt mer kjent og litt mindre skummelt sånn sett...

Barnerom,ja...Kanskje vi burde pusse det opp snart? kremt :)

Skrevet

vi har laget ett slags barnerom. har ikke så stor leilihet, men vi fikk det da til. så nå er det bare for ungen å komme.. gleder meg kjempemye ja.. :)

foreldre og barn messa? hva er det? har ikke hørt om det før jeg..

Skrevet

Hehe, Foreldre- og barn messa er en messe som hvert år er på Hellerudsletta. Masse stands m/tilbud og masse, masse folk. Tror det var i mai engang, vi dro dit utelukkende for å se om de hadde tilbud på barnevogner - og det hadde de ;-))

Vi flyttet til en mye større leilighet i april, følte vi måtte det før vi fikk barn. Så nå har vi 3 soverom, og ett av dem (det minste) skal vi bruke til barnerom, hvor vi foreløpig bare har stappet inn alt vi har kjøpt/lånt ;-)

Spennende dette her, men jeg synes det er veldig surrealistisk å kjøpe barneklær og sånn.... Så som sagt har jeg ikke gjort mest av det - enda.

Skrevet

Jeg er forresten 30 (blir 31 i august) år og bor nå i Oppegård. Bodde på Vålerenga til 1. april før vi flyttet til mye større leilighet. Opprinnelig er jeg Oslo-jente :-)

Skrevet

Heisann

Jeg har termin 8. september. Er i grei form. Sykemeldt frem til permisjon pga av sterke kynnere og risiko på arbeidsplassen. Er vernepleier og jobber med ungdom med mye utagerende atferd.

Savner litt prat her inne om det å vente... Ikke bare føde :-)

Skrevet

Heisan alle sammen! bor i trondheim og er 23 år. Venter min første den 21 sept. han skal hete Tom kristian!! jeg bor sammen med barnefaren i en 3 roms leilighet vi leier. skal etterhvert kjøpe oss noe utenfor byen. sånn at guttn vår kan løpe fritt å ha masse andre barn rundt seg:)

jeg jobber på en pub, men er sykmeldt nå da. tungt å servere med bekkenplager og 13 kilo extra på seg, hehe.

Har hatt et supert svangerskap så langt. ikke mye å klage på her nei. har en veldi roli beibi i magen min jeg da.. hører det er mange som kjenner bevegelser konstant osv, men her er det ikke sånn nei. får håpe han blir like roli utenfor magen oxo;)

ha en fortsatt strååålende dag!!!

Skrevet

Jeg har termin midt i september. Har stort sett vært i god form hele tiden. Slet litt med kvalme og trøtthet i starten, men det er nesten glemt nå. Jeg merker jo at magen vokser; trenger en hvil hver ettermiddag, får av og til vondt i ryggen, tisser stadig vekk, blir trøtt av å gå tur selv om jeg går saktere enn før osv. Men det er bare småplager, så jeg klager ikke.

Er lærer og har gått ut i ferie nå, og skal ikke på jobb igjen før fødselen. Det er litt rart å tenke på. Sommeren pleier jo å gå så fort, så nå er det ikke så lenge til fødsel...

Har ikke begynt å handle ennå. Det vi har fått i hus er ting vi har arvet, fått eller lånt. Akkurat nå holder samboeren min på å male barnerommet! Når han får ferie har vi satt av noen dager som skal gå til baby-shopping!

Babyen i magen er en aktiv krabat. De siste dagene har jeg tilbrakt en del tid på sofaen mens jeg har sett at magen har hoppet og danset. Jeg elsker å være gravid. Gleder meg masse til å bli mamma!!!

Skrevet

Heisann... Jeg er i fin form, litt plaget med bekkenet til tider men..

Dette er første babyen våres.. Har kjøpt vogn var 30% på den har kjøpt bilsete var 40%. Har handlet litt ull fra nøstebarn, har bestilt tøybleier derifra å..! Jeg har arvet mye klær fra søstra mi!

Stellekommode skal vi arve, det er velig greit blir billigere...

Babyen har begynt å bli velig aktiv i det siste.. har litt problemer med å sove om nettene, gjør fort vondt på den siden jeg ligger på!!

Gleder meg veldig til å bli mamma og bli kjent med babyen:-)

Stoor klem:-)

Skrevet

Hei!

Jeg er i uke 31, har termin 3.sept, venter gutt og har en datter på 15 mnd. Har hatt bekkenproblemer siden forrige svsk, men er inne i en veldig god periode akkurat nå. Var på kontroll i går og jordmor kunne si med 98% sikkerhet at hodet lå langt nede i bekkenet. SF-mål på 30. Ny kontroll om 2 uker. Synes jeg får veldig god oppfølgning denne gangen.

Ingen hikking her. Litt rart, for datteren vår hikket hele tiden. Men han sparker og sparker hele dagen, og sover hele natta, så da gjør jeg også det. Håper det varer ved.

Lykke til videre i svsk alle sammen! Håper sommeren raser avsted som den pleier å gjøre!

Skrevet

Hei på dere!

Jeg har termin 19.september med førstemann. Eller en jente blir det forøvrig ;-)

Har nettopp kommet meg inn i 3.trimester og nå skjønner jeg at det begynner å nærme seg når man leser om alle høygravide her... Skummelt og spennende!

Men vi har litt igjen å vente. Vi får bare nyte sommer'n! God sommer!

Skrevet

Jeg har termin 5.september. Begynner å bli ganske tung og sliter litt med å jobbe 100% fordi jeg blir så fort sliten... men jeg er veldig glad i jobben min og har tenkt til å stå på så lenge jeg kan. Antakelig er det best å ha noe annet å tenke på også for å se det positive i det.

Ellers har jeg litt vann i kroppen, litt stresshodepine en sjelden gang, litt sure oppstøt... hm... men det er så lite at det ikke er noe å klage over.

To dager igjen til helg og til sambo kommer hjem ;-)

Skrevet

Termin 6 september.

Er i fin form, bortsett fra veldig vond rygg/hofte/bekken!

Fått litt vann i kroppen!

Er blitt trøtt igjen!

Skal ikke klage :-)

Skrevet

Heihei! Jeg sniker meg innom en tur jeg. Blir jo forhåpentligvis septembermamma jeg og, men hører ikke til her inne på 3.trimester helt enda.

Formen min er så som så men jeg prøver å ikke klage så altfor mye. Får heller ta vare på tiden som gravid for snart er det jo over...

Har jentebebis (sannsynligvis) jeg og. Men min er ikke så veldig aktiv, hun har plantet rumpa godt nedi bekkenet og trives tydeligvis med det. Bare hun snur seg innen 12 uker er det helt greit for meg :)

Gleder oss masse masse til hun kommer ut da selvfølgelig :)

Skrevet

Hei,

Jeg har termin 14 sep og skal føde en liten jente på Rikshospitalet.

Dette er mitt første barn og jeg er 30 år.

Formen har vært ok. Slet litt med deprisjoner de 3 første mnd. Selv er jeg ryggoperert 2 g, og skulle hatt min 3 i fjor, men fikk en lang behandlings periode foran meg. Formen er veldig bra utenom ryggen.

Fra denne uken av har jeg blitt 100% syke mld. Jeg har ingen ferie tilgode da jeg ikke jobbet et fullt år, så det blir godt med noen fridager utover nå. Trenger å ta mer vare på meg selv.

Bor i stort hus så det er mye som skal gjøres.

Barnerommet er ferdig, uteom gardiner som jeg ikke finner.

Masse klær ligger klare i skuffen. Gleder meg enormt.

Blir litt lei meg noen ganger da jeg føler samboer ikke er helt på gravid stadiet selv om dette var planlagt. Hans andre barn, en på 13 år fra før.

Noen andre som føler det slik?

Josefine 76

Skrevet

Hei alle sammen, så morsomt at så mange svarte på innlegget mitt! Da var det ikke bare meg som synes det ble litt mye fødselshistorier her da ;-) Det er fantastisk (men slitsomt) å være gravid synes jeg, og jeg er absolutt klar for å være det i drøye 2 måneder til :-D Og da er det godt å vite at vi er mange som er omtrent på samme "stadie", som kan dele erfaringer med hverandre.

Vi snakkes :o)

Stor klem

Skrevet

Hei. Har også termin i september. Formen har vært veldig bra til nå, men har plagdes litt med bekkenløsning. Er 100 % sykemeldt nå og har begynt å gå til fysioterapeut. Det hjelper masse. Det blir litt kjedelig i lengden å bare gå hjemme, spesielt når sambo jobber. Kan jo ikke gjøre så mye i huset heller pga bekkenet, så det blir mye tid fremfor tv'n og dataen.

Er ikke helt klar for alt snakket om fødsel og slimpropper og veer enda, men det er jo litt greit å få med seg litt av det også selv om det er tidlig enda. Akkurat nå nyter jeg bare tiden som gravid, og prøver å planlegge hva man trenger av utstyr og hvordan man skal fikse litt i huset til babyen kommer. Det er bare morro å planlegge alt sånt.

Skrevet

Jeg har også termin 13 september. Bor du i Oslo? Føde på Ullevål? det skal jeg.

Jeg er også i fin form. Vært 40%sykemeldt noen uker pga mye kynnere. Men det har roet seg litt nå. Fremdeles mange hver dag, men de er ikke vonde lenger. Har den siste uka merket det du sa. At livmora har kommet høyt opp. Har fått noen spart i ribbeina de siste dagene. Det merkes. Mitt SF mål var 27 i uke 28. Så magen min er ganske stor synes nå jeg. Men har bare lagt på meg 4 kg til nå, så det er vel "bare" magen som har vokst. Og puppene. Endelig har jeg også litt pupper:-)

Jeg har en liten gutt i magen. Han spreller også mye. Begynner å bli spente på å treffe han nå. Begynner å ha det meste i hus som en liten krabat trenger. Alt er stablet på loftet så lenge. Men etter ferien i juli skal det ned. Da er det plutselig august, og jeg føler jeg vil begynne å gjøre ting klart da. Kos deg videre med magen:-) Det gjør jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...