Gå til innhold

Ang jobb med giftige kjemikalier! litt langt, men setter pris på svar! (samme som skr siden)


Tobias Emìl

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Jeg er en 20 år gammel jente som har et ganske stort problem. LItt komplisert, men setter pris på svar!

 

Da jeg var 15 år gammel begynte jeg å jobbe på et gartneri like i nærheten (som vikar, sommer og vinter). Siden har jeg jobbet hver eneste sommer på dette gartneriet, og gikk ut fra at jeg skulle jobbe der denne sommeren også. Derfor har jeg ikke søkt på¨noen annen jobb for denne sommeren! MEN:

 

I mai fant jeg ut at jeg var gravid. Graviditeten var ikke planlagt men jeg å min samboer bestemte oss for å beholde barnet, og nå er jeg snart 12 uker på vei! =)

 

Problemet er at legen min ga meg beskjed om at jeg ikke kunne arbeide på dette garteriet (på grunn av fare for fosteret) Fordi det sprøytes med giftige kjemikalier der minst en gang i uken. Legen skrev deretter et skriv til daglig leder på gartneriet, med beskjed om at jeg skulle omplasseres ol. MEN det er ikke noen plass å omplassere meg til. Derfor sa sjefen til meg at jeg bare skulle gå til trygdekotoret, og jeg ville få full lønn i juni juli og ut august (kontrakten min for i sommer)

 

MEN her kommer det: lønnen skal tydelig vis regnes ut fra hva jeg HAR tjent og ikke hva jeg SKAL tjene denne sommeren! Problemet er bare det at jeg ikke har jobbet noe serlig før sommeren,og dermesd "taper" jeg mange tusen i mnd på denne ordningen! Trodde dette var en ordning som jeg IKKE skulle tape på...

 

Har noen vært i samme situasjon?? Eller vet noen noe om mine rettigheter??

 

Har vært inne på trygdekontoret sine nettsider, men ble ikke noe klokere...

 

Vet det ble litt langt, men pliiiis svar! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...