Gå til innhold

riksen neste

Anbefalte innlegg

hei:)

har vært her inne litt før, men mest for å lese om andre for å se at jeg ikke var alene...

vi har nå prøvd i 2 år og ingenting har skjedd. etter en tur hos spesialist fikk vi vite at sambo har lavt tall med spemier i tillegg til at jeg har tette eggstokker, så nå har vi blitt henvist til riksen... SKREMMENDE!!!

har aldri vært innlagt på sykehus eller noe som helst før og er vetta skremt.. skal dit 24 august for gu på meg + enda en prøve fra samboeren og en haug med blodprøver.....

noen som har vært igjennom dette før som kan hjelpe meg litt med spørsmål?

det blir kunstig befruktning uansett siden sambo har så lavt antall spermier. (gj.snitt er 100 mill sperm pr ml, men han har 28 mill.)

håper jeg kan få en familie........

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5495838-riksen-neste/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg!

Det er ikke lett å få et slik svar. Men når det gjelder mannen din ser jeg her inne at det er mange som har fått hjelp av dr. purvis. Ellers vil jeg uansett råde han til å ta zink og selen i tillegg til omega3. Det kan hjelpe på sædkveliteten hans. Når det er slik at mannen får en dårlig sædprøve skal det som regel tas en ny prøve etter noen mnd. Dette forde det kan ha vært tilfeldigheter som gjør at denne prøven er dårlig.

Men det kan nok hende at dere vil trenge hjelp for å klare å bli gravide. Jeg vil råde deg å gå inn på riken sine nettsider. Videre inn på kvinneklinikken og så inn på assistert befruktning. Der kan du lese om alle de forskjellige undersøkelsene og behandlingsformene slik at du kan forberede deg.

Jeg forstår at du er vettaskremt men jeg har hørt at de er veldig flinke og greie på riksen. Skal selv starte prosessen med IVF i august der.

Jeg må også innrømme at jeg gruer meg og er redd. Så da kan vi være redde sammen. Men jeg prøver å trøste meg med at det hele er for en god sak og forhåpentligvis er det et barn i andre enden og da er alt verdt det.

Stor klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5495838-riksen-neste/#findComment-5505755
Del på andre sider

En liten oppløftning og en lykkeønskning til dere begge to.

Ville også bare si at i følge Rikshospitalets sædanalyse ligger referanseverdien på totalt antall spermier på over 16 mill. sædceller så mannen din sitt antall (28 mill) er derfor vurdert som å ligge innenfor normalen. Det er godt å se at han skal ta en prøve til for å få sjekket seg igjen. En sædanalyse test kan også endre seg etter ca 3 md. For å få best mulig resultat anbefaler flere at mannen tar disse vitaminene og mineralene i tillegg til et sundt kosthold. Sink, Selen, Folsyre, E-vitamin, C-vitaminer og i tillegg Essensielle fettsyrer (for eksempel tran).

Så her er det håp....

Tenk fremover istedenfor å grue deg til å reise på sykehuset. De er veldig profesjonelle der og er vant til at folk har mange spørsmål og engster seg. Det skulle bare mangle at du ikke gruer deg noe annet ville være unormalt spør du meg. Jeg personlig synes du skal se litt fremover og heller se på den unike muligheten dere faktisk har for å endelig kunne øke muligheten betraktelig til å få en etterlengtet baby

Masse klemmer til deg fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5495838-riksen-neste/#findComment-5506213
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...