Gå til innhold

Forhøyet puls hos barnet...???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått beskjed om at fosteret har forhøyet puls, ca 170. Vi venter med stor sannsynlighet gutt, men ikke helt sikkert. Noen som vet årsak eller har opplevd dette? Hva gjøres? Var på kontrollen nå de merket det, var noe forhøyet sist også men ikke noe spes blir gjort liksom...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svarer her også jeg. Det lå et innlegg på juliklubben også...

Vi venter også gutt, og har de to siste gangene fått beskjed om at fosteret virker stresset. Har ca 170 i puls. Jeg skal på ekstra kontroll på sykehuset i morgen for sjekk, men dette er også pga av at det sist svangerskap var veldig lite fostervann på slutten. Kan ikke gi deg noen gode svar på hva årsaken er eller noe men jeg ville kanskje kreve at de sjekker grundigere om dette vedvarer, krev at fagfolkene gir deg svar. At vi går og bekymrer oss gjør ikke akkurat saken bedre heller! Lykke til!

Skrevet

Flere med innspill?

Skrevet

Fredag for 2 uker siden var jeg på vanlig kontroll hos jordmor. Da var babyens puls på 180 - 190, målt 3 ganger. Hun sendte meg da på sykehuset for å ta ctg. Ble liggende der 1 time, men da var pulsen normal igjen. Ble sendt hjem.

Sist fredag var jeg igjen på vanlig kontroll hos legen og pulsen var da på 180. Han pleide alltid å ringe sykehuset når pulsen var på 160 og over, for å høre hva de mente. De ville ha meg opp igjen. Lå da 20 - 30 min. og pulsen var igjen normal. Så jeg ble sendt hjem.

Fikk ingen beskjed om hva årsaken kunne være. Men legen sa at siden jeg var fødeklar så kunne det være et tegn på at fødselen nærmernet seg/babyen gjorde seg klar.

Hvis pulsen er høy neste gang, kan du jo høre om ikke du kan få ta en ctg. Syntes i hvertfall det var betryggende å få sjekket pulsen over tid på sykehuset.

Skrevet

På vårt første barn ble det oppdaget høy og uregelmessig hjerterytme i uke 32. Ble sendt på kontroll på lokalt sykehus, men ble sendt videre til Riksen. Ble værende der mer eller mindre frem til fødselen. Pulsen til barnet lå på 230-240, så den var jo altfor høy. Jeg fikk medisiner som gjorde at det ikke steg ytterligere, de klarte ikke få den ned. Etter tre måneder med medisinering av baby etter fødsel, var alle symtomer borte.

Det er ingen som har kunnet gi noen forklaring på hvorfor dette skjedde. Det ble selvfølgelig undersøkt veldig nøye, men ingen svar.

Jeg tror ikke dere trenger bekymre dere så lenge pulsen går ned etter en stund med hvile. Mitt inntrykk er at de ønkser nøyere overvåking hvis dette er konstant. -Men for all del, få fastlegen til å følge dere opp og sjekke det nøye ved kontroll.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...