kepa Skrevet 28. juni 2006 #1 Skrevet 28. juni 2006 Ariel meldte sin ankomst søndag 25.juni klokka 01.59. Herlig. Hun kom en dag før ul-termin. Hun veide 3640 g, 49.5 cm lang og 35.5 cm rundt hodet. En nydelig liten tulle med mørkt hår og godt brun i huden:) Stolt mor. Det hele begynte med at slimproppen, blandet med litt blod, gikk fredags kveld. En liten time etterpå begynte svake rier. Disse holdt på med ti minutters mellomrom helt til halv fem neste morning. Slitsom natt, bare låg å venta på at de skulle øke i styrke og karakter men det gjorde de altså ikke. De forsvant faktisk helt noen timer fram til kl.0900, for så å komme tilbake og holde på på samme måte hele lørdagen! De var ikke noe vonde, men kom jo fremdeles med ti minutters mellomrom, så tenkte at det er vel dette som kalles maserier. Låg meg nedpå i halv ni-tiden lørdags kveld, ettersom at eg hadde fått lite søvn natten før, og dette såg jo ikke ut til å gå noen vei..... I løpet av den neste timen hadde eg TRE sterke rier i tillegg til de andre, men disse var så intense og sterke og varte i 90 sekunder. Det var så vidt jeg fikk puste. Tenkte at dette ville jeg ikke gå gjennom likevel, for dette klarte jeg ikke (hihi...alltid morsomt i ettertid). Stord opp igjen halv ti, for disse riene måtte taes i stående tilstand, ellers kom jeg til å krepere..... Frem til halv tolv holdt de på likt. Tre kjempe rier i halvtimen, med svake innimellom. Jeg bare gikk frem og tilbake og vrikket på hoftene og pustet meg gjennom de intense riene....Tenkte at vi fikk ringe føden for å komme inn å ta en sjekk....Visste at det skulle være ef minutter mellom riene i en times tid før de ville ha meg inn, men var jo egentlig usikker på om eg faktisk var i nærheten av å føde, ettersom at eg bare hadde disse tre vonde riene i halvtimen.... Fant ut at vi venter en halv time til, så ringer vi føden og barnevakt. I løpet av den neste halvtime bare strømmet riene på....Gikk bare tre meter før neste rie kom, og nå var alle ganske vonde. Barnevakten kom, og vi ankom føden kl.00.45. De sjekket rieaktiviteten, og hjertelyden til babyen. Alt bra. Jeg hadde blitt lovet epidural, så dette måtte bestilles og blodprøver måtte taes. Men først en sjekk angående åpning. Jeg sa til mannen min at om ikke jeg har noen åpning så griner jeg (har kommet inn med begge forrige fødsler uten åpning!). Joda, her var det 7 cm åpning!!!!!! Så her måtte epidural ringes etter fort. Jeg fikk byttet klær og fikk gå inn på et føderom. I det jeg var kommet inn der, og blodprøven var tatt, sjekket de åpningen på ny (15 minutter etter forrige sjekk), og nå var den blitt 10 cm!!!! Men de kunne (ettersom at jeg hadde blitt lova den) sette epiduralen, men da måtte jeg puste meg gjennom de første pressriene, uten å presse. Og da var det bare å glemme den! For det visste jeg at ikke gikk. Etter 15 nye minutter med press, kom Ariel Isabelle til verden! Ei nydelig liten tulle! Jordmora som tok imot datteren vår, var veldig opptatt av at jeg ikke skulle klippes eller revne unødvendig mye, så hun holdt igjen hodet, da hodet ville ut, sånn at det kunne stå å tøye åpningen litt. Dette har eg stor tro på at hjalp på meg. Fikk bare ett par rifter, og noen stig måtte til. Har vært i storform etter fødsel, og alt har klaffet og vært perfekt denne gang! Kunne ikke bestilt en bedre fødsel! Kom hjem i går, to dager etter fødselen, og skal nå bare kose oss masse! Lykke til til alle som fremdeles venter. Dere venter alle på noe godt!
en av hver Skrevet 28. juni 2006 #2 Skrevet 28. juni 2006 Høres ut som en flott fødsel. Gratulerer. Håper det er min tur snart..
Rut Bram Skrevet 28. juni 2006 #3 Skrevet 28. juni 2006 Gratulerer så mye! En sånn fødsel vil jeg også ha!!
Gjest Skrevet 28. juni 2006 #4 Skrevet 28. juni 2006 for en fantastisk fødsel,sånn vil jeg også ha.gleder meg. gratulerer med nurket.
langevipper Skrevet 28. juni 2006 #5 Skrevet 28. juni 2006 Gratulerer og lykke til videre:-) Ja, en sånn fødsel vil jeg også ha:-)
Rikken Skrevet 28. juni 2006 #7 Skrevet 28. juni 2006 Dette hørtes kjempefint ut!! Gratulerer så mye.
elstro Skrevet 28. juni 2006 #8 Skrevet 28. juni 2006 Gratulerer! Synes dette var en fin fødselshistorie. Kos dere!
Juvena Skrevet 28. juni 2006 #9 Skrevet 28. juni 2006 gratulere så mye, godt å lese sånne historier som ikke virker helt avskrekkende!!!
mammaen til Andreas+Karoline Skrevet 28. juni 2006 #11 Skrevet 28. juni 2006 Gratulerer en masse med lille Ariel og takk for en fin fødselshistorie!
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 28. juni 2006 #12 Skrevet 28. juni 2006 Gratulerer så mye! Kos dere masse )
esmase Skrevet 28. juni 2006 #13 Skrevet 28. juni 2006 Gratulerer så masse med prinsessa!! Hørtes ut som en kjempeflott fødsel,håper jeg blir like heldig med min også.. )
olivia71 Skrevet 28. juni 2006 #15 Skrevet 28. juni 2006 Gratulerer til deg og den lille, og til pappaen... godt å få høre at det virkelig ble fødsel på deg, har sett at du har vært fraværende her en stund, så jeg håpet det for din skyld...! Nydelig navn også!!!!
Blackstar Skrevet 28. juni 2006 #16 Skrevet 28. juni 2006 Gratulerer kjempemasse!!! Kunne bare jeg også få en sånn fødsel, men det er vel litt annerledes som førstegangsfødende!?
* Zoë * Skrevet 28. juni 2006 #18 Skrevet 28. juni 2006 Gratulerer så mye med den lille prinsessen! Høres virkelig ut som en drømmefødsel. Kos deg masse med den lille tulla! Klem
Gjest Skrevet 28. juni 2006 #19 Skrevet 28. juni 2006 Gratulere med tulla ) Kjempefin historie, håper jeg blir like heldig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå