Gjest Skrevet 28. juni 2006 #1 Skrevet 28. juni 2006 Vi har allerede hatt en tidlig ultralyd (i uke 13-14), og alt så bra ut. Neste uke er det ny ultralyd (den obligatoriske...), og mitt spørsmål er: Bør vi ta med vår datter på 3,5 år på ultralyden? Hun har sett de forrige bildene, og viser stolt frem sin bror/søster til alle som kommer innom på besøk. Hun er veldig engasjert i graviditeten og forberedelsene. Synes faktisk hun er veldig fonuftig i forhold til alderen...
corleone Skrevet 28. juni 2006 #2 Skrevet 28. juni 2006 En 3-åring virker kanskje for liten til sånt noe og vil gjerne komme med spørsmålene sine der og da...? De på poliklinikken vil mulighens foretrekke det med stillhet og ro inne på UL. Jeg har en på 8 1/2 som jeg har lekt med tanken om å ta med inn.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2006 #3 Skrevet 28. juni 2006 Det anbefales å ikke ta med små barn på UL. Grunnen er at UL er en medisinsk us. og jordmor sjekker om alt er i orden med barnet og hun trenger da ro i sitt arbeid. Det kan være ganske forstyrrende med en vill krabat som tar mye oppmerksomhet. En annen grunn er at det kan være noe galt med barnet i form av at hjertet ikke slår lenger eller noe annet kan være galt. Det kan være traumatisk for et lite barn å ha med seg videre i livet.
Rut Bram Skrevet 28. juni 2006 #4 Skrevet 28. juni 2006 tror ikke jeg ville gjort det, hvor viktig er det for henne, liksom? Selv om hun skjønner mye, er det ikke sikkert hun forstår så mye av en ultralydskjerm, det er ganske vanskelig for voksne å se noe tydelig også! Her i Bergen sto det spesifikt på innkallelsen til ordinær UL at de ikke ønsket at søsken var med. Det er viktig med ro og fred når man skal sjekke alt man skal sjekke. Og det KAN jo være noe galt selv om alt så fint ut i uke 13-14.
blimbaby Skrevet 28. juni 2006 #5 Skrevet 28. juni 2006 Mener det ikke er anbefalt å ta med søsken på UL, hvertfall ikke før de er gamle nok til å forstå alt. Ville ikke tatt mi jente på 4 med... vis henne heller bildene etterpå og prat med henne!
3jenter Skrevet 28. juni 2006 #6 Skrevet 28. juni 2006 Jeg hadde med mann og mine to små jenter på 3år og 15mnd på rutine ul. Jordmora sa det var koselig. Jentene var faktisk veldig flinke og stille og fulgte med. Den minste lo når jormora la sånn gele på magen og dro aparatet over magen. Syntes det var koselig jeg, vi prater masse om baby hjemme. Kjenner daglig masse liv så jeg var ikke redd for at det skulle være noe alvorlig galt. Er du i tvil kan du ev høre med de hva de sier. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå