Gå til innhold

Gravid student


pusers med vesla

Anbefalte innlegg

Hei hei folkens...

 

jeg er student på høyskole, og skal ha min første gullunge i februar... og jeg lurte på om noen vet noe om rettigheter for meg som student og for barnefar, som jobber.. jeg har jo ikke rett på fødselspenger utenom den engangsstønaden, har da far lov til å ha betalt perm?

 

og hvilke andre økonomiske rettigheter har jeg...

 

kjempefint med svar!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jippi, jeg skal ha i februar og er student jeg og:)

 

du har rett på fødselspenger fra lånekassen. tror det er ca 9000 i mnd. i tillegg til det har du rett på engangsstønaden uten at det går ut over de pengene du får fra lånekassen..hvis barnefar tjener mer enn 20 000 i mnd går lånekassepengene litt ned. sjekk på lånekassens sider. der står det ganske utfyllende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søstra mi var student med førstemann. Og hun fikk da engangsstødnad og lånet fra lånekassa ble gjort om til fødselspenger.

Men hun var bare hjemme i 3 mnd og da fikk pappaen lov til og være hjemme i 6 mnd. Men det er noen regler som er forandret nå, så jeg vet at sånn de gjorde ikke er lov lengre...

Men du får hvertfall sånn snøftesnuppa sier... De er uavhengige av hverandre, lånekassa og trygdekontoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har snakket litt med lånekassen og fikk da opplyst at hvis far mottar penger fra trygdekontoret, mister jeg retten på fødselsstipend.. vet du noe om det,... skal snakke med studentskipsnaden.. men nå er det sommerferie..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har lest på lånekassen sine sider at de ikke spiller inn på hverandre. jeg skal sjekkeom jeg finner det på nettsidene deres jeg. når i februar skal du ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det stemmer .sorry leste ikke hele spørsmålet. ja, du får ikke penger når far har permisjon og mottar penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var sånn de kunne den gangen!!

Hun fikk engangstødnad fra trygdekontoret og fødselsstipend fra lånekassa. Og det fikk hun da også mens pappaen fikk permisjonspenger fra trygdekontoret.

Men den har lånekassa da kuttet ut. Hadde det vært samme situasjon nå så hadde hun bare fått fødselspenger i de tre mnd hun var hjemme. Også hadde de blitt kuttet ut når pappaen overtok. Men hun fikk da fødselspenger mens pappaen mottok permisjonspenger og han var hjemme, mens hun var på skolen...

Men det er det da slutt på nå. Synd, for det var jo lett tjente penger!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...