MammaTil NoraOgEmmaOgSander Skrevet 28. juni 2006 #1 Del Skrevet 28. juni 2006 Nora forstrukket/vridde den høyre armen sin på mandagsettermiddag, og gråt masse, det var rett før jeg også begynte å gråte! Etter nesten konstant gråting på 30-40 min, fant jeg ut at jeg måtte ringe til legevakta.(hun som har bestandig vært lett å avlede/bestikke med snaks og andre 'ikke-lov-å-røre' ting..., men ingenting funket på mandag) Fikk legen til å undersøke armen henne og han sendte oss videre til Røntgen for å ta bilde av hele armen. De kunne ikke se om den var brukket, heller ikke gått ut av ledd. Mest sannsynlig så var det en sene eller muskel som hun har forstrukket eller vridd. Fikk videre beskjed at vi kunne gi henne paraset for å lindre smerten. Men mannen min vil ikke at jeg skal gi henne paraset (heller ikke ringe til/dra på legevakta fordi han kunne ikke se at Nora har brukket armen eller fått den ut av ledd! Itillegg tror han legen sendte Nora på røntgen kun for å berolig meg!), og mener at paraset vil påføre skadder på leverene hennes uansett hvor lite vi bruker det. Så saken er at Nora vil ikke bruke høyre armen sin, ihvertfall ikke aktivt bruk. Og hun har aldri vært så sutrete som i de to siste dagene. Ville dere ha gitt henne paraset bare for å utelukke at det er smerte som plager henne, og at hun ikke prøver å tøye ut grenser slik som mannen min tror det er? Jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg vil gjerne ha gitt henne paraset. Særlig når jeg ser at hun bruker bare venstre armen sin nå og 'halter' når hun krabber de få stegene som hun gjør... Uff, har så vondt for henne... Den høyre armen henger liksom 'bare' der... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
**synne** Skrevet 28. juni 2006 #2 Del Skrevet 28. juni 2006 JA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Gi paracet!!!!!!!!!! Stakkar lita!! Hadde ikke stusset på å gi!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ApriIbaby Skrevet 28. juni 2006 #3 Del Skrevet 28. juni 2006 Ja, kjære vene stakkars! Gi henne Pracet nå med en gang. Hva veier hun? HVis hun veier rundt 11 kg lan du gi henne 250 mg FØRSTE gangen for å få bukt med smertene...og siden 125 mg.....Paracet er ikke farlig så lenge man følge doseringen på pakken. Skal langvarig og eller utstrakt bruk til for å få lever skader. For å si det sånn er alkohol værre for leveren en Paracet! Huff. Nå ble jeg nesten litt arg på mannen din! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MammaTil NoraOgEmmaOgSander Skrevet 28. juni 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 28. juni 2006 Nora veier nå nesten 11 kg... (vekta hennes har jo stangnert helt, men hun vokser i lengde...) Skal gi henne paracet når jeg kommer hjem etterpå. Jeg har ikke orket å krangle med mannen min for han har jo mer medisinske bakgrunn enn det jeg har (men jeg kjenner Nora best)..., må bare innerømme at jeg har vært sånn små sur på ham siden mandag :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå