Gå til innhold

Jeg trenger jentenavn....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, var hos faren til samboeren min. De har en kompis som driver med dette. Hva skal jeg si, han er litt sånn alternaltiv, har den 6. sans da, om jeg skal si det sånn. Spår i tarot, pendel, leser hender, renser hus for "ånder" typ, og sånne ting. Han spådde meg i tarot også, og det endre med at jeg satt og gråt... ALT Han sa stemte på meg.. Det er skikkelig skremmende...

Nei, han tok pendel testen på meg, først over bildet, da gikk den i ring..så tok han over magen min, da gikk den også i ring, så han var rimelig sikker på det var jente.

Men det sprøe var jo, etter pendelen hadde gått skikkelig i ring, stoppet pendelen...stoppet helt opp. Så begynte den å svaie frem og tilbake. Så humret han litt, så sa han "ja, du får tydeligvis fler barn etterhvert, du får nok to" , for etter at den stoppet opp etter at den hadde svaiet frem og tilbake stoppet den helt opp igjen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med Cybele (uttales sibell). Jeg vet om en som heter det som er veldig söt.

Skrevet

Anbefaler Charlotte - det har funket for meg hvor enn jeg har vært:)

Skrevet

Gode norröne navn, Edda, Embla, Hulda, og eit islandsk navn: Katla (etter ein vulkan!)

Skrevet

her blir det ellen beate eller elen beatrice..

oppkalling etter begge bestemødre til pia vår.

min farmor het hulda viola... det er i alle fall ikke mange som heter

Skrevet

Jeg synes Cora er så fint!

Skrevet

spesielt jentenavn? Eugenia..betyr engel tror jeg da..!

Skrevet

Hei!

Et forslag er Veline. Bestevenninnen min heter det, ei superherlig jente! Under 15 stk heter det i Norge. E og i som vokaler gir en fin klang.

Skrevet

Et navn jeg syntes er nydelig,vil gjerne ha det selv hvis det blir ei jente men mannen er uenig.

Se for dere ei lita tulle som heter : Thale

Skrevet

Hei og hopp...

Vi får en gutt, så jentenavnet jeg hadde lyst å bruke deler jeg gjerne med noen andre...

Aurora

Hva synes du?

Skrevet

Er også glad i Aurora men husker jeg rett likte ikke samboer det så godt...:) Aurora, minner meg om bøkene til Anne Cath Vestly som jeg leste når jeg var liten...:)

Skrevet

Jeg liker kjempe godt Cornellia, men kjenner noen med baby som heter det, og kan derfor ikke bruke det selv. Sunniva liker jeg ogsaa, men har allerede en Synne i familien saa det kan vi heller ikke bruke. Uff, synes det er saa vanskelig. Er selv paa utkikk etter jentenavn, men finner ingenting. Liker godt Sophie, Marie og Hannah, men det blir litt for populaert....

Skrevet

Dette er "mine" jentenavn(med betydning), bruker ett av de om det blir jente:

Oda(eiendom/rikdom), Ada(edel), Nora(ukjent), Hedda(strid/kamp), Augusta(majestetisk/opphøyet), Selma(hjelm/vern-mer og mer populært navn så kanskje ikke aktuellt om du vil ha ett som er skjeldent...)

Lykke til med valget. Har selv en gutt fra før så hadde vært gøy å få brukt ett av jentenavnene denne gangen....

Skrevet

ville bare fortelle deg at konstanse har en veldig fin betydning, har hørt at det betyr håp.

Skrevet

Jenta vår skal hete Mathilde, etter mye om og men. Vi var innom Linnea og Sofia, ellers kan jeg fortelle om gamle slektsnavn i familien som Palma, Palmine og Hilda Johanne :o)

Amy er forresten søtt og ikke vanskelig og uttale.

Skrevet

Ada, Pia, Hanna, Emelie og Regine synes jeg er ganske fint. Men jeg har ikke begynt å tenke så veldig nøye på navn ennå.. Synes det med navnevalg er veldig vanskelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...