Gå til innhold

Jeg trenger jentenavn....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg får jente jeg... Og trenger sårt ide til spesielle, sjeldne jentenavn... Noen som har en ide.... Gjerne noe som kanskje betyr mirakel eller noe sånn...:)

Ble spådd jente i går, han var rimelig sikker....:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lenore skal vår lille jente kanskje hete :) Det syns jeg er nydelig og det er også veldig sjeldent. Det fins maaange nydelige jentenavn som ikke alle har :) Jeg skal prøve å sjekke litt til deg om jeg finner noe!

Skrevet

Linnea, Matilda ( ihvertfall de jeg har tenkt på så langt) :-)

Skrevet

Konstanse!!! Det navnet ELSKER jeg! Men ikke mannen min dessverre... hehe :) så det utgår dessverre for vår del. Karete er også fint, og Ranveig.

Skrevet

Lenore, tenker på tegneserien i NEMI jeg da.

Leonora er vel mere norskt?

Skrevet

Tenkte Kornelia eller Cornelia.....

Er veldig glad i Linnea også... Leonore er jo kjempefint..:)

Skrevet

Viss vi får ei jente skal hun hete Sigrid, det har jeg visst siden jeg var 15 tror jeg. Heldivis er sambo enig:) Sigrid betyr seier og fager:)

Skrevet

synes Siri også er et veldig koslig navn, er vel ikke så gammelt kanksje men, Solrun er fint, Othilie er fint. Mange fine navn der ute=)

Min jente skal hete Solvei:)

Skrevet

Blir kanskje Lenore uten den ekstra o-en... :) Det er forresten opprinnelig tysk og betyr "barmhjertig". Linnea er nydelig, men gubben protesterte igjen - han tenkte bare blomster når han hørt det navnet sa han... og så da? hehe... Kornelia er forresten veldig fint :) Hva betyr det?

ps: vi er mest fan av å skrive navn slik de uttales. Innenfor rimelighetens grenser selvsagt. Altså foretrekker jeg Kornelia foran Cornelia.

Skrevet

Nabojenta her vi bor, heter zavannah (hun er 4 år, helt nydelig jente!).

Synes dette navnet er spesielt nok iallefall! Ville nok ikke brukt det selv, men...

Skrevet

Nora...

Skrevet

Kornelia betydde noe latin, skjønte ikke helt det jeg...hehehe..:) Men jeg liker det veldig godt... Jeg har tysk familie og min samboer har finsk familie, så vi må velge et navn som er litt internasjonalt, som kan uttales på fleste språk, sånn at det ikke høres helt fjernt ut..:)

Heller mot Kornelia altså..:)

Skrevet

Hva med Tilde? Det er jo nyyydelig!

Skrevet

høres ut som noe som angleina Jolie ville kaldt ungen sin..

Skrevet

Jeg er ikke for sånne spesielle navn, men kan komme med et forslag til et gammelt norsk navn, og det er Jonetta. Det er ganske så søtt igrunn:)

Skrevet

Jeg synes Anine er kjempefint....

Lykke til :o)

Skrevet

Og Vilde er pent, Ingeborg, Sylvia, Hedda...

Skrevet

Iben eller Hedvig

Fikk ikke min samboer med på noen av disse selv desverre.

Skrevet

Trodde faktisk Iben var et guttenavn jeg... Hedvig er forresten nydelig!

Skrevet

heisann

mathea

eirin

tiril

sunniva

iselin

kaisa

Skrevet

Iben kan brukes på begge kjønn... bare skjekk navneguiden her på barnimagen... Og det er jo ikke så kult at folk tror du har en sønn når det er en liten tulle...no offence, men jeg hadde STYRT UNNA!!!

;-)

Skrevet

Skal vi se om jeg klarer å holde tunga rett i munnen her. Guttenavnet Iben er dansk, mens det også er et arabisk (jeg sjekka) jentenavn som er blitt relativt vanlig i Norge.

Skrevet

Kornelia er kjempe fint..... Lina, Mina, Linnea, Sereena, Lily, .... jeg har egentlig fler på lager, men nå var det tomt i hodet!!! Vi sliter litt viss vi får ei jente vi, det er så mange navn å velge mellom, mens guttenavn er mye enklere, der er det bare to-tre aktuelle!!!

hvor blei du spådd? her inne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...