Gå til innhold

jobb problem.. langt, men vær så snill å les


MammaDilla

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg trenger litt tips og støtte.

Det har seg slik at jeg oppdaget at jeg var gravid bare noen få dager før jeg begynte i ny jobb... Jeg ventet i fire uker før jeg fortalte sjefen om det. (var da 8+1). Første reaksjon var at jeg skulle sagt i fra om det på intervjuet. (da kunne de jo latt vær med å ansette meg). Jeg var jo ikke gravid da, så det kunne jeg uansett ikke si da.

Videre beklaget hun seg over all utskiftningen som hadde vært det siste halvåret, og at dette ikke var bra for arb. plassen. (jobber i helsevesen) Greit nok...

Tre dager etterpå finner jeg ut at hun har sagt det til så og si samtlige av mine kollega, og om det ikke var ille nok, så har hun tatt det opp med dem som et stort problem!!!

Når jeg er alleine med henne slikker hun meg opp etter ryggen. Men når hun snakker med andre når jeg ikke er tilstede, er alt bare en katastrofe. Hun har vel på en innpakket måte antydet at hun vil jeg skal trekke meg fra stillingen.

Hva gjør jeg? Det går utover hele meg. Er så trett og sliten, og blir så lei meg når babyen blir sett på som et "skadedyr"... Vurderer å sykemelde meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg føler med deg!!

Ikke noen enkel situasjon du er i. De har ikke lov til å si deg opp pga graviditet, men utfrysning på arbeidsplassen kan ikke lovverket stoppe.

Skulle ønske jeg kunne fortelle deg hva du skulle gjøre, og på den måten hjelpe deg...

Har din sjef en sjef? Hvis det er tilfellet, ville det kanskje være en ide å gå litt høyere opp i systemet?

Uansett lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo sier jeg bare!!!!!

 

For det første kan de ikke la være og ansette deg pga graviditet. For det andre, ho har jo TAUSHETSPLIKT!!!!!!!!!!

er du organisert, ta det opp, det vil du vinne på. Mye hjelp og støtte og få hos forbundet.

 

Du må for all del ikke si opp. Både for din egen del og for de som hun lederen får under seg senere som er gravid- hun kan ikke holde på slikt!!!

 

Lykke til videre,-og ikke la deg herses med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må absolutt ikke trekke deg fra stillingen!!! Dette er jo direkte diskriminering på arbeidsplassen, det er ulovelig å holde på som hun gjør! Man kan gå videre med sånne tilfeller, men det regner jeg med at du helst vil unngå? Ihvertfall, snakk med legen, kanskje han/ hun syns du burde ta det med ro noen uker, så får du jobben litt på avstand. Du må for all del ikke trekke deg, loven er på din side!!!!

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtte! Er organisert ja, men på en liten arb plass med 12 faste ansatte er det vanskelig å gå i mot sjefen. Og ja, hun har taushetsplikt. Jeg tok det opp med henne. Når det gjelder lederen over henne igjen, så er han samboer med ene kollegaen min, som forøvrig er beste venninne med hun som er sjef her.. Så tviler på at det hjelper å ta det opp med han. Stoler ikke på at han holder taushets plikten..

Huff... sitter bare å griner nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herremin for en elendig sjef! Dette må jo ordnes opp i, helsevesenet skal jo liksom være en "kvinnearbeidsplass"??? Man kan jo ikke oppføre seg slik som sjefen din har gjort, bare det at hun forteller det til de andre på arb.plassen er jo alvorlig brudd på taushetsplikten! Ta kontakt med fagorganisasjonen din uansett, samme hvor liten arbeidsplassen er skal du ha de rettighetene du har. Fyttikatta, er så provosert...

 

Ikke lett å få så mye mot seg når man er nygravid og hormonell og småredd på toppen, sykemelding høres jo berettiget ut her hvis det blir for tøft for deg. Stor sympatiklem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...