1,2 også 3 Skrevet 28. juni 2006 #1 Del Skrevet 28. juni 2006 Jrg jobber i barnehage, 3-6 års avdeling, 100%. Jeg er 5+6 i dag, og har spydd siden søndag. Er ikke kvalm, på en måte, men så svimmel at jeg kaster opp. Det eneste som hjelper er å ligge helt stille. Jeg har tatt ut det jeg hadde i avspasering, for jeg tenkte at alt kom av at jeg var sliten og trøtt.( Har en 3 åring fra før som krever litt). I dag kastet jeg inn håndkleet, og ringte legen min. Dama som tok tlf spurte hvorfor jeg ringte, og jeg forklarte det jeg har skrevet over. Huv svarte da at det var meget lite trolig at jeg ville bli sykemeldt, og jeg fikk holde ut i 3 uker til jeg skal ha ferie. Fikk grått meg til en lege time kl 1300. Hva skal jeg si? Er ikke oppkast grunn nok til å få noen dager hjemme? Vil jo ikke sykemelde meg for resten av svangerskapet, men prøve å hente meg inn igjen.... Ble veldig lei meg, jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MammaDilla Skrevet 28. juni 2006 #2 Del Skrevet 28. juni 2006 Folk har sykemeldt seg for mindre... Er da ganske frekt av en lege sekretær å vurdere til deg om du får sykemelding eller ikke. Når de spør meg hva det gjelder, så pleier jeg bare si at jeg er syk og trenger en legesjekk. De har ingen ting med det å gjøre! Håper legen din har mer vett enn hun som tok telefonen. Det er viktig at man lytter til kroppen sin! Lykke til og god bedring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2006 #3 Del Skrevet 28. juni 2006 skjønner ikke hvorfor du ikke skulle få en sykemelding!er ikke mye man klarer å konsentrere seg eller i det hele tatt være oppegående og skal passe flere barn når du går å kaster opp og er svimmel.syns det er mer en nok grunn til å få en sykemelding!lykke til,og god bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1,2 også 3 Skrevet 28. juni 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 28. juni 2006 Tusen takk for støtten:-) Er nok litt hormonell og, for jeg gråt en skvett da jeg leste det dere skrev. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MammaDilla Skrevet 28. juni 2006 #5 Del Skrevet 28. juni 2006 Haha.. Jeg sitter å gråter også nå, på jobb.. etter å ha lest svarene mine på jobb problem innlegget mitt.. Skal vi sykemelde oss i fellesskap? Hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1,2 også 3 Skrevet 28. juni 2006 Forfatter #6 Del Skrevet 28. juni 2006 Er med på den!!! Mener hovedansvaret mitt er meg, spira og 3 åringen min, så får jobben komme etter det. Jeg er forresten og i prøvetida mi på jobben, og gleder meg ikke til å fortelle det. Har en og en halv månde igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MammaDilla Skrevet 28. juni 2006 #7 Del Skrevet 28. juni 2006 De kan ikke si deg opp pga graviditet uansett.. Men håper det blir bedre mottatt enn det ble hos meg. Få deg en sykemelding og bruk tid på deg og ditt. Det har innvirkning på fosteret også Og hun i telefonen må du bare drite i. Hun er bare teit!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1,2 også 3 Skrevet 28. juni 2006 Forfatter #8 Del Skrevet 28. juni 2006 Legen min har alltid vært kjempe fin, det var derfor jeg gråt meg til en time i dag. Nå er det litt på avstand, og jeg regner med at det går bra. Kontaktet utdanningsforbundet i går for sikkerhetsskyld, så jeg har en stor organisasjon bak meg, hvis de bråker!! Men regner ikke med det. 90% av de som jobber i barnehager er kvinner i fruktbar alder, så de forventer vel ikke annet, enn at noen blir gravid Er du organisert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MammaDilla Skrevet 28. juni 2006 #9 Del Skrevet 28. juni 2006 Er organisert ja. Meldte meg inn i FO for fire år siden da jeg begynte på utdannelsen. Jeg kommer til å be om en sykemelding også, bare sånn for å få litt krefter tilbake. Har ikke været kvalm, men jeg er fullstendig utmattet, og sover dårlig både pga jobb situasjon og generell søvnproblem.. Men jeg gruer meg sånn til å gå til legen, for jeg har aldri vært sykemeldt før, og er så redd for at han bare skal tro jeg er lat... Sikkert hormonene som forvrenger tankene mine :s Nå skal jeg ta meg en kowboystrekk på sofaen her. Er aleine på jobb til kl ett, og alle brukerne er på dagsenter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1,2 også 3 Skrevet 28. juni 2006 Forfatter #10 Del Skrevet 28. juni 2006 Sov godt, så får jeg høre senere om du har blitt sykemeldt:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 28. juni 2006 #11 Del Skrevet 28. juni 2006 Jo det burde virkelig være grunn nok til å bli sykemeldt!! Du klarer jo ikke å fungere på jobb!! Og hvertfall da ikke hjemme etter jobb! Jeg var sykemeldt med førstemann pga at jeg ikke fungerte etter jobb, jeg klarte jobben men ikke hverdagen etter. Og da jeg var på aetat nå for en uke siden for å se om jeg fant meg jobb. Så sa jeg at jeg var gravid. Og da sa hun, "ja da kan du ikke ta noen tunge jobber da, for da fungerer du jo ikke etter jobb. og da blir du bare sykemeldt likevel... ?" Sa hun veldig hyggelig!! Og skjønte meg, og satte meg bare opp på lette jobber!! Si at du ikke klarer å jobbe for øyeblikket!! At enten så skriver h*n ut sykemeldig, eller så går du til en annen lege. Du kan jo bare be om litt sykemld for så å se hvordan det går... Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 28. juni 2006 #12 Del Skrevet 28. juni 2006 Ikke hør på sekretærer forresten! De kan virkelig være frekke... Da jeg ble gravid 3 mnd etter fødsel for to år siden, og ringte legekontoret for å få time, sa sekretæren: "Ja har du tenkt til å gjøre no med det, eller skal du ha vanlig kontroll time?" Makan til frekkhet!! Har ikke hun noe med!! Hun har ingenting med å foreta vurderinger av deg! (Om det var sekretæren du snakket med...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1,2 også 3 Skrevet 28. juni 2006 Forfatter #13 Del Skrevet 28. juni 2006 Fikk en uke sykemelding, med avtale om at det var bare å ringe hvis jeg trenger mere tid hjemme. Fortalte det så til sjefen min, og hun gratulerte meg, og minnte meg på at vi skal på blåtur 18 august.( hun skal ha ferie først, og så jeg så vi treffes ikke). Siden prøvetida mi på jobben er ute 15 august, så regner jeg med at alt er i orden:-) Endte visst bra i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå