Gå til innhold

Var positiv helt til jeg var hos gyn i dag...

Anbefalte innlegg

Hadde håpet å kunne få røntgen eller lap. og sette os på IVF-liste siden vi har prøvd i 2 år. Hadde tenkt å gå ned de kiloene jeg måtte det halve året det tar å få IVF men nei da. Fikk ikke lov å sette oss på liste før jeg har gått ned alle kiloene. Da snakker vi IVF først om et år da, sukk... Og ikke fikk jeg lap heller før jeg hadde gått ned omtrent like mye. Jeg spurte om å få røntgen og det kunne jeg få etter neste mens. Måtte tilbake neste uke.. Virket som de tok røntgen der eller noe? Ellers ville jeg vel fått henvisning og måttet vente flere uker i kø? Skjønner ingenting jeg.. Kanskje hun mente jeg skulle få ny UL med kontrast?? Da ser man jo ikke om de er tette?! Måtte ta ny blodprøve og måtte stikke to ganger og svimte nesten av. Ordentlig trivelig morgen altså. Nesten så jeg begynte å grine når jeg satte meg ned på bussen på vei til jobb. SUkk... Beklager sutringa, men måtte få det ut...

Fortsetter under...

Kan jeg spør hvor du bor??? Jeg vet at i haugesund har de en privat klinikk for IVF, den heter Hausken. Viss dere har litt penger så kan dere gå der å få gjennimført prøvrør så å si med en gang. Vi skulle der, men så ble jeg plutselig gravid. Vi bestemmte oss for det en fredag, og vi fikk time til samtale der allerede frdagen etter. vente listen for å få sette i gang var veeeeeeeeeeeeeeeeeeldig kort

Hei!

Vi bor i Oslo så har noen private klinikker her også. Får ta meg en titt å se hva det koster, men om gyn mener jeg må såppas som 30 (!) kilo ned i vekt bør jeg vel antagelig det for å få noe til å sitte kanskje.. sukk.. Takk for hyggeldig melding! :)

Jeg hadde begynnt å slanke meg, men samtidig tatt kontakt med en privat klinikk. Det er i berre å gå ned 30 kg, å først når man har gjort det kan man begynne med prosessen. Viss blir satt på venteliste med en gang så er det kanskje lettere å ta av noen kilo, man har noe å jobbe mot. Jeg ønsker dere lykke til vertfall.

Jeg tror det ordner seg. Problemet er vel egentlig at mange leger/gynekologer ikke har opplevd å slite med å få barn, så de kan ikke sette seg helt inn i situasjonene. Men jeg tror du kan nå målet med å gå ned 30 kg viss du virkelig går inn for det. Det skal kanskje ikke noe mer til enn å gå en liten tur hver dag, spise litt mindre og en litt annen kost. Jeg tror du klarer det:D

Annonse

Ja, hun her er jo spesialist på barnløshet da, så hun bør jo ha peil men.. Og jeg har gått ned kiloene 3 ganger før så det skal jeg nok klare. På rekordtid nå da selvfølgelig. Må jo vise dem .. ;) Jeg får kaste meg på fedon igjen gitt .Takk for oppmuntring, det hjelper! :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...