mamma`n til Z*F*R*I* LYKKELIG Skrevet 28. juni 2006 #1 Skrevet 28. juni 2006 er det sant at amme te øker melkemengden? er de selve ingrediensene som påvirker melkeproduksjonen eller er det bare en måte å få i seg så mye vann/væske som man får ut i form av melk? hmm.... sitter her med det spm og lurer på om jeg bør satse mere på det eller ikke. drikker amme te en gang om dagen grunnet lite melk nå. får ut max 100ml samlet fra begge sider og før har jeg hatt 130ml minst fra en side. ammer fullt! virker som om go`gutten min blir nok mett av ammingen, men likevel ønsker å ha litt til overs for å fryse det ned og ha det som reserve. har også leid medela pumpe for å øke litt på melkemengden. vet noen hvor ofte jeg bør pumpe for å få farta på melka mi? råd tas med stooor takk! ha en fin dag!
mamma`n til Z*F*R*I* LYKKELIG Skrevet 28. juni 2006 Forfatter #2 Skrevet 28. juni 2006 glemte å nevne at gutten min er snart 5 mnd. og forresten vet noen hvor jeg kan få leid billig medela elektrisk pumpe? leier nå fra babyshop og betaler 18kr pr. dag. og i lengden blir det veldig dyrt. noen andre steder man får leid den?
Blomman Skrevet 28. juni 2006 #3 Skrevet 28. juni 2006 hvis han blir mett trenger du ikke pumpe så mye hvis det bare er litt resrve for å ha i fryseren. mange har mye på formiddag- utnytt den tiden du har mest. bruker du dobbeltpumpe? da sparer du tid og det øker mer en vanlig pumping. hvor ofte du skal pumpe kommer litt an på hvor ofte du ammer og
katty Skrevet 28. juni 2006 #4 Skrevet 28. juni 2006 Amme-te skal drikkes flere ganger om dagen hvis den skal hjelpe. Den funker veldig bra på meg, men legg babyen oftere til puppen så skal du se at melken din kommer. Lykke til
mamma`n til Z*F*R*I* LYKKELIG Skrevet 29. juni 2006 Forfatter #5 Skrevet 29. juni 2006 takk for svarene! setter stor pris på at dere tok dere litt tid for å svare på spm mine. jepp det skal jeg prøve!!! (*amme te**pupp**amme te**pupp*)
Gjest Skrevet 29. juni 2006 #6 Skrevet 29. juni 2006 Det har fungert på meg hvertfall Har fra lillegutt blitt født slitt med for lite melk og måtte gitt tilegg.... Men nå har han bare fått pupp i 3 dager! Weeee..... *stolt av meg selv* Jeg har gitt mye pupp, pumpet litt & drukket mye amme te
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå