Anonym bruker Skrevet 28. juni 2006 #1 Skrevet 28. juni 2006 Har barn i en barnehage, en barnehage jeg synes er den aller aller beste!!! Men for et år siden ca begynte det ei dame der som er veldig koselig, men jeg syns hun leker helt feil med barna. En gang jeg skulle hente mitt barn så ble jeg helt paff! Hun liker å være tøff ovenfor unga, noe unger sef liker, men jeg syns hun går over streken. Hun later-kjefter mye på de og røsker de i øra, og dette så jeg med mine egne øyne. Det så så vondt ut! Hun dasket sin egen sønn som også går der på rumpa/ryggen(ment som moro) men han begynte å gråte og sa at det gjorde vondt. Hun bare avfeide han og bare lo. Og for å nevne det så er hennes sønn en av de ungene mange er redd for siden han også skal være tøff og hardhent. Jeg mener at dette er en helt feil måte å leke med barn i en barnehage på. Og jeg har mistet noen natts søvn over dette, for jeg vet ikke om jeg skal si ifra til sjefen der. Hadde hun gjort slikt på min sønn hadde jeg sagt ifra til henne der og da! Dette ble veldig mye her, men hadde satt stor pris på om deres meninger rundt dette. Bør jeg si ifra?
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2006 #2 Skrevet 28. juni 2006 Ja, du skal si ifra. Det er da ikke nødvendig å lære ungene sånt! Guttene blir da brutale nok i leken som det er, om ikke de voksne skal provosere det fram i tillegg. I bhg vår er der heldigvis veldig greit å si fra om ting, uansett, og det blir alltid tatt skikkelig opp.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2006 #3 Skrevet 28. juni 2006 Takk for svar! Jeg trengte vel egentlig bare en bekreftelse at jeg ikke er helt på jordet her... Så skal få tatt det opp med styrer der fortest mulig.
selfangerkjerringa Skrevet 28. juni 2006 #4 Skrevet 28. juni 2006 Jeg syns du bør si fra - og det er kanskje lettere å si fra til sjefen enn direkte til henne det gjelder. Sjefen har jo uansett taushetsplikt og så lenge hun overholder denne så slipper du å komme på kant med en kollega som du faktisk liker. Du kan jo legge det fram litt diskret også, ikke gå inn til sjefen og "klage", men nevne at du føler at din kollegas praksis på lekeplassen strider litt med din oppfatning av god lekeskikk, og at du lurer på hva sjefen syns om saken. ps: Jeg ville IKKE likt at de i barnehagen lekte på den måten med min datter, ikke minst fordi hun er en veldig rolig unge som foretrekker sandkasselek og blomsterplukking foran klatring og herjing. Unger er forskjelllige, noen er mer "utagerende" enn andre - og dette må faktisk de som jobber med barn forholde seg til.
Rut Bram Skrevet 28. juni 2006 #5 Skrevet 28. juni 2006 Ja, jeg ville sagt ifra! Men ikke nødvendigvis direkte til henne, tror ikke det fører så langt. Alle barnehager har vel en pedagogisk leder?? Jeg ville tatt det opp med den som er pedagogisk leder, så kan de finne en litt diskret måte å gjøre noe med det. Og du kan senere spørre igjen hva de har gjort for å bedre dette, og hvordan det går.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2006 #6 Skrevet 28. juni 2006 Hei! Jeg er utdannet førskolelærer, og mener at slik oppførsel kan gjøre barna usikre og uttrygge, noe en barnehagehverdag IKKE skal være. Jeg opplevde selv at jeg måtte gi beskjed til ei som jobbet med meg, at hun ikke måtte bruke for mye ironi med barna. Selv om barna syntes det er gøy, påvirker det barna feil. Det kan faktisk være at noen av barna tar henne alvorlig...OFF!!!Gi beskjed! Kan kanskje høres ud som om hun er drittlei jobben...Jobber man med barn, skal man ta dem alvorlig og være tilstede 100%. Det er ikke hun!
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2006 #7 Skrevet 28. juni 2006 takker alle som har gitt meg sin mening her. Nå tok jeg det opp med barnehagen og hun synes det var flott at jeg tok det opp siden det er noe de ikke skal gjøre. De skulle ta det opp med vedkommende i morgen, og lurte på om det var greit at de kunne fortelle henne hvem som hadde sagt dette. Det var helt greit siden jeg står for det jeg mener. Så jeg håper det kommer noe positivt ut av dette, og ikke omvendt. Så nå skal vi kose oss på sommeravslutningen i barnehagen i morgen. Uten de aller største bekymringene:-) God sommer til dere alle! Hilsen hovedinnlegger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå