Gjest Skrevet 28. juni 2006 #1 Skrevet 28. juni 2006 Hei! Gikk på vekten i dag tidlig (gjør ikke det så ofte), og fant ut at jeg ikke hadde lagt på meg noe som helst de 3 siste ukene, uten at jeg på noen måte har gått inn for det. I utgangspunktet er jeg jo glad for det. Men samtidig vet jeg at babyen nå skal være inne i en periode hvor den skal legge på seg mye (32 uker i dag). Noen som vet om dette kan tyde på at babyen heller ikke har lagt på seg noe særlig? Skal til jordmor neste uke, så jeg får sikkert svar da men....
1....2.....3 Skrevet 28. juni 2006 #2 Skrevet 28. juni 2006 jeg la ikke på meg noenting fra uke 32 til 37, nå er jeg i uke 39 og har bare lagt på meg littegrann siden 37(har ikke så nøyaktig vekt hjemme , så er ikke helt sikker.) men regner med at baby har det veldig fint, følger jo vekstkurven og jordmor reagerte ikke på det.Husk det er jo ikke SÅ mange gram baby skal vokse selv om den vokser mye den perioden..så de grammene kan jo like godt være at du ikke har noe vann i kroppen (feks) når du går på vekta , men kansje hadde det sist..Hehe personlig tenker jeg som så at det kansje bare har tæret litt ekstra på de små reservene jeg hadde fra før, så kansje jeg kommer slankere enn noensine ut av dette,hihi
*bolla pinnsvin* Skrevet 28. juni 2006 #3 Skrevet 28. juni 2006 Fram til uke 27/28 la jeg på meg 12 kg, men nå som jeg er i uke 39 har jeg bare gått opp 15 totalt, altså nesten bare det babyen har lagt på seg. Spurte legen min om dette og han sa at det var helt normalt å ha litt svingninger mht når man legger på seg. Noen får mye mot slutten, andre lite. Jeg er bare glad for at jeg ikke kommer til å legge på meg 25 kg, sånn som det så ut en stund. Har ikke noe vann i kroppen, så de kiloene hadde nok vært tunge å få av...
På'n igjen Skrevet 28. juni 2006 #4 Skrevet 28. juni 2006 LA på meg 10 kg. frem til uke 25, og nå frem til uke 32 har jeg gått ned 2 kilo. Alt er vel med barne og meg så jeg får bare være glad til, har nok å tære på fra før.
Happy Ignorant Skrevet 28. juni 2006 #5 Skrevet 28. juni 2006 La på meg 20 kg før uke 16 sist, og 12 kg før uke 12 denne gangen. Har ikke gått opp noe etter dette i noen av svsk (er i uke 31 nå), men magen fortsetter å vokse som normalt. Virker som om kroppen har lagret opp og at babyen forsyner seg av det den skal. Fikk jente på 3800g og 52 cm sist. Ingen pingle. Så lenge du ikke føler deg altfor tynn og kraftløs, er nok alt bra.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2006 #6 Skrevet 28. juni 2006 Er nå i uke 31 og har lagt på meg 3 kilo totalt, med færstemann la jeg på meg 3,8 kilo totalt, da var jeg 12 kilo lettere etter svangerskapet enn da jeg ble gravid, med nummer 2 la jeg på mjeg 8 kilo og var 5 kilo lettere enn fær, så det blir spennende og se hva det blir til denne gangen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå