Gå til innhold

August: Fødeloftet i Stavanger


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei! :-) Er det noen her inne som har vært på Fødeloftet i Stavanger? Kanskje dere vil dele litt erfaringer med meg, som er veldig uerfaren? :-) Har termin 29.08, er førstegangsfødende. Har allerede fått en liten omvisning. Fikk se og høre om badekar, akupunktur, familierom ect. Fikk inntrykk av at de vil prøve å ta veldig godt vare på sambo der oppe, sammenlignet med på fødeavdelingen. Stemmer det? Og vi må hjem etter 1 døgn? Hvordan føltes det for dere som har vært der? Var det veldig tidlig, eller følte dere at dere var trygge nok til å ta nurket med hjem og "prøve selv"?

 

Først var jeg helt klar på at jeg ville ha epidural og "hele pakken", men etterhvert fikk jeg lyst å gå for den naturlige måten, med duftoljer, musikk og ingen medisinsk hjelp.. Er det jeg som romantiserer fødselen litt, eller kan det bli så harmonisk og "koselig" (men selvfølgelig ikke smertefritt) som jeg håper...?

 

Setter veldig pris på svar, kjenner ingen som har vært der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Halloen =)

Eg har ikkje vært der, men hvis du ser inn på fødested og går inn på debatten på Stavanger U Sykehus kan du kanskje lese litt om det der, eller legge et innlegg på Skravlesiden/ Fleregangsfødene =)

 

Alle eg har lest ser positive ut, selv har eg hatt komplikasjoner under mine to andre fødsler så eg tar ikkje sjangs.

Men sånn du skreiv om duftoljer og musikk hørtes det jo litt fristene ut..

 

Siv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har heller ikje vert der...men har ei venninna så ambefale d...hu va der me nr 2!!

itte å ha snakt me hu fekk eg iallefall lyst å vera der...mest pga at sambo kan ver me oss ittepå...

men desverre har fødeloftet stengt når eg har termin, så d e ikje någe alternativ for meg...men eg ville nok valgt d hvis eg følte meg trygge på å reisa hjem itte bare 1-2dager då!!??!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...