Gå til innhold

Svangerskapskløe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan forklare hvordan det arter seg? Det var jo snakk om at det kunne være farlig...jeg klør som bare det på oppå føttene/tærne..men ikke andre steder..bør jeg gå til lege??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Man vet ikke helt sikkert hva svangerskapskløe kommer av, men kan ha med at leveren ikke ''klarer'' alle hormonene.

Så er man over uke 30 og har kløe, så skal man etter ''nye regler'' ta en blodprøve som sjekker leverfunksjonen.

Nesten alle har svangerskapskløe, og dette er jo helt normalt.

Litt kløe som du beskriver er ikke farlig, men begynner du å klø noe helt forferdelig og får utslett og blemmer må du ta kontakt med lege.

Og du kan jo nevne det på neste kontroll og si at du vil ha en blodprøve visst du er bekymret:)

Skrevet

Ok, ble litt beroliget nå..:) Skal på kontroll om en uke så jeg får ta det opp da..

Skrevet

Jeg også er usikker på dette med svangerskapskløe. Hva heter det på "fagspråket" mon tro? Jeg prøver å finne noe om det, men det står lite om ulike symptomer. Jeg har flammende hud på magen som klør, og når jeg klør svir det som tusan etterpå.

Skrevet

Bare til informasjon til deg "bemybaby_22.07._HØYGRAVID", så ringte jeg jordmora mi nå, og hun sa at ved mistanke om nedsatt leverfunksjon (ergo at du har svangerskapskløe), bør det tas blodprøve så fort som mulig (uten å bli hysterisk selvsagt).

Skrevet

Takk for svar..tror jeg vurderer å stikke innom lege/jordmor i morgen tidlig, for sikkerhets skyld!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...