Gå til innhold

Tror du ikke du kan slutte???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, jeg kunne iallefall ikke... Jeg har røyket i 20 år. Begynte latterlig tidlig som det "tøffe" barnet jeg var.... Røyken har vært min beste venn og ALDRI blitt glemt eller utelatt i noen sammenheng iløpet av disse årene. Selv med bronkitt, halsbetennelse eller lungbetennelse har jeg klart å harke røyken inn. Har aldri forsøkt å slutte før igrunn, trodde ikke det ville gå uansett.... Ligget på ca 20 om dagen.

I disse årene har jeg vært fast bestemt på at den dagen jeg ble gravid, da SKULLE jeg slutte. Enkelt som bare det.... Ingen med vettet i behold kunne være så egoistiske å røyke med den gaven i magen.

Vel, så var jeg gravid da.... . Trøstet meg med at det sikkert gikk bra den første mnd. Da var det jo bare ett frø alikevel. En mnd gikk og jeg røykte fortsatt. Riktignok nede i 5 om dagen og jeg skal love at de 5 var hellige. Jordmor sa jeg var flink som hadde trappet ned så mye og det var den "trøsten" jeg trengte for å fortsette med røyken. Hun var jo tross alt proff på det her ???!! Og selv kom jeg til verden med petterød-lukt i håret, for mamma røkte VIRKELIG mye. Kunne da virkelig ikke være så farlig? Eller.....?Jeg hadde så sykt dårlig samvittighet at jeg røkte, gråt og brakk meg samtidig. Hvis noe gikk galt ville jeg ALDRI tilgi meg selv... Så jeg prøvde å slutte.

Først med brosjyrene fra jordmor... Ble bare enda mer hektet på de 3 om dagen jeg nå var nede i.

Så med viljestyrkemetoden...... Ye' right! 4 timer holdt den....

Kjøpte boken "endelig ikke røyker". Fikk en åpenbaring og kastet røyken og askebegeret. Etter 16 timer var åpenbaringen borte og jeg lå på hode i søplekassen for å finne igjen "vennene" mine.

Kom til punktet hvor jeg følte meg som den mest mislykkede personen i verden. Hatet ALLE som "lett" hadde klart å slutte. Ønsket de pest og kolera hele gjengen.

Siste utvei var å melde seg på kurset til boken "endelig ikke røyker".

Reiste til Oslo med 0 forhåpninger og tungt sinn... Etter 6 timer gikk jeg ut derfra RØYKFRI. Seriøst!! Vet det høres sinnsykt ut, men DET ER SANT! Alle vennene min var helt sjokkert. Ikke har jeg hatt nevneverdig røyksug, ikke har jeg vært grinete 1 sekund (iallefall ikke pga av røyk), ikke savner jeg "vennene" mine og overhode ingen abstinenser. Nå har jeg klart meg totalt uten røyk lenge. Folk kan røyke meg opp i ansiktet og jeg fristes ikke. Dette kurset kan jeg VIRKELIG anbefale. Beklager den lange avhandlingen, men måtte forklare at jeg VIRKELIG var storrøyker uten håp. Jeg forstår 100% hvor vanskelig og vondt det er...

Så vil dere slutte men ikke klarer.... Ta kurset. Dere får pengene igjen hvis dere ikke klarer slutte, så det er verdt å prøve.

Lykke til !!! :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Knakende godt innlegg!!

Takk for at det finnes ikke røykere med gangsyn

Skrevet

Ja, det er jo absolutt ikke noe å tape, siden man får pengene tilbake om man ikke slutter. (Bor man langt unna sted det er kurs; Kjøp boka..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...