Gå til innhold

Billig og bra??? Råd ja takk:) !

Anbefalte innlegg

Skrevet

altså:

temmelig dårlig råd, kjøpt lite, hva er lurt?

Tenker på det meste, unntatt klær og småsaker kanskje..

vh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et godt råd: Finn.no

Utrolig mye billig nesten nytt som folk ønsker å kvitte seg med! Du kan få kvalitetsutstyr til en veldig billig penge.

Ellers kan du kjøpe alt av kluter/håndklær osv. på Spar kjøp

www.sparkjop.no

Skrevet

Finn.no er helt genialt, har funnet masse der.

Dessuten er det mange steder der det arrangeres bruktmarked spesielt for barneutstyr osv. Finnes ting som tvilling marked, og noe som heter Fødsel i fokus. Her kan du også gjøre reale kupp. Du kan jo også legge inn annonse selv på finn.no dersom du trenger noe, så kanskje noen tar kontakt.

Skrevet

finn.no er bra, fant fin vogn..

lokalavisen her har masse annonser

bruktbutikker

har også både lånt og arvet litt..

kid interiør har også litt rimelige ting, Jysk har billig stelle matte.

gratis babypakke på apotek 1

bleie avtale tror jeg fins på flere butikker, i allefall kiwi

ikea?

håper flere kan bidra litt her

Skrevet

får du ikke engangsstønad ?

Skrevet

Etter å ha trålet barnebutikker, endte jeg opp med å kjøpe sengesett, gardiner, dyne, tepper o.l. på Sparkjøp... Hadde hatt råd til å handle andre steder, men det var der jeg fant akkurat det jeg så etter.

Skrevet

Følg med på finn.no, mye brukt som selges billig. Mange ønsker å selge flere ting samtidig også for å få det ut av huset - kanskje du kan få napp på en annonse av typen "høygravid med trang økonomi trenger "alt" til gutt/jente som er i vente. Vil du selge meg vogn, seng, stelleplass og alt det dyre som skal til for en rimelig penge? Jeg bor i xxx og kan hente utstyret hos deg."

Hvis du vil ha råd om hva du FAKTISK trenger (ikke bare det butikkene sier at du trenger) så er dette min liste:

Sprinkelseng, dyne, 2 sengesett (hopp over den aller minste dyna).

Kombivogn (ikke kjøp duo, da får du behov for en mindre etterhvert)

Bilstol, hvis du skal ha baby i bil (kjøper du brukt, bør det være nyere enn tre år). Kan leies.

Stellematte (legg matta på badegulvet bare - mye tryggere også)

Et sted å ha barneklærne (kan du rydde plass i eget skap?)

Vinterpose (men det kan jo vente)

ca 10 vaskekluter i gas til vask og skift (Sparkjøp e.l.)

ca 10 gigakluter i gas til gulp og søl (Sparkjøp e.l.)

Badestamp, hvis du ikke har badekar (kan bade i vasken første tiden)

Nøytral babyolje

Det er utrolig lett å bli smittet av alt "alle" har, men det er utrolig mange ting man klarer seg HELT fint uten. Bæreseler, bleiebøtter, lekematter til 1000 kroner osv. Bedre å kjøpe inn det aller nødvendigste og så heller se etter hvert hva man virkelig ville ha glede av blant ekstrautstyret!

Skrevet

De har enkelt og veldig billig stellebord og billig, genial balje på ikea. Kan event legge stellematte oppå vaskemaskina. Ikke kjøp for mye salver, såper ol, vent og se hva du trenger. Laken kan du jo lage av noen du har fra før, klipp opp og sy kantene. Det gjelder jo kluter og, gamle t-skjorter kan fungere mot gulp. Babyer er ikke så nøye med om de har nye eller arvede klær heller, dessuten får dere helt sikkert noen nye av venner/familie til fødselen. Eller enig med lista til anonym over.

Skrevet

Takk for alle svar. Tar gjerne flere smarte tips og. og dette m kombi/ duo, blir jo ikke helt klok på det heller jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...