-Dobergirl- Skrevet 27. juni 2006 #1 Skrevet 27. juni 2006 Lurer på dere som har vugge,men ikke fikk med madras(hjemmesnekret) va har dere brukt da?skumgummimadrass og klipt til? Og hva har dere brukt for å beskyttelse rundt vuggen,der stengene er?er litt vell store de til en sprinkelseng da....hm,hva gjør jeg?help me;)
Klukkhøna Skrevet 27. juni 2006 #2 Skrevet 27. juni 2006 jeg har lurt på å kjøpe en skumgummimadrass på jysk, koster 200 kr, og klippe til. evt sy et trekk utenpå. og kantbeskyttelsen kan du jo behandle som metervare og bare klippe av det overskytende. jeg har trekk til min, et rundt stykke tøy som også henger som et "skjørt" på utsida av kurven.
-Dobergirl- Skrevet 27. juni 2006 Forfatter #3 Skrevet 27. juni 2006 Hm,må jeg sy selv da..hjelp! er liksom ikke så flink på det området.... Forhøre meg om litt hjelp;)
Marita med 3 barn ♥ Skrevet 28. juni 2006 #4 Skrevet 28. juni 2006 Jeg har en hjemmelaget i standarmål med hele vegger så jeg kjøpte en vanlig allergisikker madrass til vogn de passer oppi der da. Så lenge man har hele vegger trenger man ikke kantbeskytter,men har man en urolig unge kan man sy en pen kant av stoff og litt fyll selv da.
Rut Bram Skrevet 28. juni 2006 #5 Skrevet 28. juni 2006 Vi kjøpte en madrass på JYSK og skar/klippet bare av litt i enden så den passet i vuggen... gikk fint det! Man bruker jo laken, så det er ikke nødvendig å sy noe særlig
Rut Bram Skrevet 28. juni 2006 #6 Skrevet 28. juni 2006 ps- brukte samme sprinkelbeskyttelse som til sprinkelseng, bare brettet den litt dobbelt på den ene siden.
Gjest Skrevet 28. juni 2006 #7 Skrevet 28. juni 2006 har sett flere barnebutikker hvor de selger kantbeskytter til vugge, og madrasser også. når det gjelder madrass tror jeg kanskje jeg bare kommer til å klippe til en skumgummimadrass, siden vugga bare skal brukes som "seng nr. 2".. litt usikker ennå..
1....2.....3 Skrevet 28. juni 2006 #8 Skrevet 28. juni 2006 Har også kjøpt den minste skumgummi madrassa fra jysk og klippet til (kostet vel 130-150kr eller no sånt) blei veldig bra syns jeg, skal jo bare brukes som ekstra seng, og dessuten i veldig kort tid...(min har hele sider, så jeg trenger ikke kantbeskytter, har så lave kanter at jeg ikke tør bruke den når han begynner bevege mye på seg alikevel..)
Lille-my-meg Skrevet 28. juni 2006 #9 Skrevet 28. juni 2006 Hei! Hvis du går inn på www.ullkorga.no så kan du bestille madrass etter mål. De var kjempefine!! Litt dyrere enn skumgummi, men verdt det. Lykke til!
en av hver Skrevet 28. juni 2006 #10 Skrevet 28. juni 2006 Jeg har kjøpt skumgummi og klippet til. Kjøpte i metervare, den må bare luftes noen døgn, så skulle den være avgassfri. Gidder ikke sy trekk, skal jo ha laken og saueskinn. I kurven fra jeg selv var liten er det også skumgummi. Mamma har tatt et putetrekk rundt madrassen, passer akkurat, så da slapp ho å sy også.. Vugga vår har hele vegger, men jeg sydde en myk kant som passet. Men kantbeskytter finnes jo i metervare, da trenger du bare sy noen rette sømmer der du klipper. Anbefaler å begynne å sy litt forsiktig, det føles utrolig tilfredsstillende å fikse litt småting selv, og det behøver ikke være så vanskelig. Dessuten greit å ha noe å fylle dagene med...
Tredje nurk underveis Skrevet 28. juni 2006 #11 Skrevet 28. juni 2006 Vi har arvet en kurv med skumgummimadrass som er klippet til. Men den er brukt til flere barn, så vi har bestilt en fibermadrass på Babyshop. De tar imot bestilling etter mål. Rundt kantene i kurven er det et ferdig sydd lakentrekk. Jeg tenker å ha lammeskinn, og det kommer vel til å ligge litt opp etter kantene.
snart mamma til to :) Skrevet 28. juni 2006 #12 Skrevet 28. juni 2006 Vi dro til et sted de selger skumgummi og vanlige madrasser... på Majorstua. Han skar til målet på vugga (40 x 90 cm) og vi betalte kun kr. 69,- Rundt kanten på vogga kjøpte vi kantbeskytter til vanlig sprinkelseng på IKEA. Kostet litt over hundrelappen. Har ikke bestemt meg for om jeg skal klippe av det som er for langt og sy, eller om jeg bare skal la den ligge dobbelt. Evt. så har man beskyttelse til neste seng også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå