Gå til innhold

Oktober: Navn


Nicita73

Anbefalte innlegg

Dette hører jo egentlig til på navndebatten, men liker å diskutere med dere her i Oktoberklubben, blir mer personlig syntes jeg:)

Har dere begynt å tenke på navn? Vi var veldige klar på jentenavn, om det kom ei jente skulle hun hete Celine, men inne i magen til mamma viste det seg å være en gutt, og nå står vi bom fast, er ikke enige om et eneste navn. Vi blir nesten irriterte av å diskutere det, så vi har lagt det på is for en stund. Har jo litt over 3 mnd å bestemme oss på, men er redd det lille nurket forblir navnløst, hehe.

Noen andre som har stått fast?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei!

Ja, er det ikke rart med disse navnene. Jeg følte det veldig på meg at det skulle bli en gutt, og det blir det ifølge jordmora på ultralyden, så vi har egentlig konsentrert oss om guttenavn. Men vi har det ikke klart enda nei..... det er jo så mange å velge i. Jenta vår som er født i 2004 heter Emilie, så vi må vel prøve å finne noe som klinger til det tror jeg.

 

Spennende å høre hva dere andre finner ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi driver egentlig å bare slenger ut forslag. Klarer liksom ikke helt å tro på at det er ei jente der inne. Men i morgen skal vi på 3D UL, så da regner jeg med at vi får et mere klart svar som jeg tør stole på. Kan nok hende at diskusjonen blir mere reell da. Men foreløpig har jeg vel ikke helt tent på noen av forslaga til samboeren min. Han synes nok jeg er litt sær. Men,men, blir nok enig til slutt. Forrige gang fant han et navn som jeg også tente på med en gang,så da var jo saken grei. Men det spørs om det ikke blir han som må gi seg litt denne gangen.....

Vi blir nok enige. Men heldigvis har besteforeldrene kutta ut alle teite oppkallingsforslag som de dreiv med sist. Fikk nok sagt tydlig ifra sist at eventuelle navnforslag ble forkasta med en gang !!!!! Det blei stille etter det gitt.

Lykke til med navnvalget. Og heldigvis er det over 3 mnd igjen...

Jeg også synes det er mere ålreit å ta den debatten her inne. Har ikke giddi å lest noe særlig inne på den andre på lenge. Man blir jo bare spurt om å rangere navn hele tiden. Blir litt kjedelig etterhvert. Som du sier blir det litt mer personlig her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enige vi heller... Men blir kanskje litt lettere når babyen er født! Har Even eller Eirik som favoritter jeg da,men de navna faller ikke i smak hos samboeren min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi to har vidt forskjellige meninger om navn. Har diskutert det frem og tilbake lenge nå. Men det er to navn som kommer igjen hele tiden.

Sofie og Odin.

Eneste navnene vi begge virkelig liker og passer oss. Tror det blir de navnene. Vet jo ikke om det blir gutt eller jente enda, men er greit å vite navn på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett det her nei, har også jentenavnet klart. Det blir Sigrid. MEn guttenavn er helt håpløst...blir ikke enige og sliter fælt med å finne guttenavn som klinger sammen med de to vi har fra før; Ingeborg og Sondre, begge norrøne navn. Og de vi finner er vi ikke enige om...har tenkt på Vebjørn men mannen min er ikke helt enig, han har noen assosiasjoner der :)

 

Og vi har guttefølelse...tror jeg. Jordmor trodde hun så gutt, men vr ikke sikker...skaltil ny ul i 32, så da får vi se...

 

Odin er flott, har tenkt på det,men er i omgangskretsen. Er litt sær og vil gjerne ha navn som ikke er altfor populært eller som vi kjenner mange som har også da. Kjipt med 4 Nora i samme klasse liksom...selv om det er superfint navn. Har også vært innom Ludvik etter mannens min sin bestefar...men det er tysk og ikke norrønt av opprinnelse...

 

Huff of huff, vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde guttenavn klart fra start, Elias - men så viste det seg at inni magen var det ei lita snuppa, så etter mye diskutering å fram og tilbake blir hun nok hetende Oda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært jente hadde det blitt Mira eller Selma, men guttenavn finner jeg selfølgelig ikke! Gutten vår forblir nok navnløs! Ikke bare har jeg vanskelig med å bestemme meg selv, men mannen og må jo også være enig!...................

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestemt at h*n skal hete Aileen eller Even.. Fra før har vi en liten engel i himmelen som heter Emilie.. Vet jo ikke hva vi får enda, men det vet vi nok om bare noen få uker da vi først har vanlig UL og så en 3d..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har navnet klart. Vi startet oppkallingstradisjon med vår forrige jente, og brukte navn fra familiene våre. Synes det er en fin ting, og da begrenser valget seg litt mer, det blir enklere å velge. Vi har valgt navn fra bestemødre og oldemor, synes det blir litt ekstra stas da. Guttenavn synes jeg er mye vanskeligere, men har ett klart, også fra slekta, om det skulle vise seg at gullet i magen likevel er en gutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titt tei.

 

Vi plagdes forrige gang da vi fikk tvillingene. Jeg var sikker på at det var gutter, og Øyvind ig Daniel var et faktum. Men ut kom 2 jenter, de var nesten 4mnd gamle før vi fant 2 navn vi ble enige om; Trine og Marte.

 

Denne gangen har vi også nesten et guttenavn klart Trygve, men slettes ikke sikker. Jentenavn strever vi fortsatt med. Vi vet ikke kjønn på den lille krabaten.

 

Synes det blir litt dumt å starte navnet med samme bokstav som en av jentene. Men vi blir 100% sikre på navnet når babyen kommer. Vi kjenner litt på det at man må fysiosk se om barnet her utseende etter navnet med seg. Egentlig er det en rar tanke, men slik er det nå en gang bare.

 

Uansett å finne navn er utrolig vanskelig. Men når det har gått en tid er alt og alle vant til navnet, og kan ikke skjønne hva som var så vankelig med å finne navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste att jag væntade en gutt i stort sett hela førra graviditeten.. Jag ville att den skulle heta Filip o mannen Oliver.. Vi var oeniga enda fram till natten innan foddes o jag fick rier. Då min syster sa..ge han namnet Elias.. O så blev det.. De var en liten Elias som kom ut..

 

Men denna gång då vi væntar en jenta.. ingen av oss kan komma på ett fint namn. Tycker det e super vanskeligt. Har tænkt på många namn men inget fastnar riktigt. Vill ha namn som passar både i Sverige, Norge o inernationellt. Iom att vi bor i Usa o jag e svensk o mannen norsk.. Så vi har de lite tufft :-)

 

Det starkaste førslaget hittils e i alla fall Olivia.. så får vi se vad som kommer ut..Lycka till allesammen med namnvalet. Det e svårt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her ventes lille Mathilde :o) Ble vel enige 2 uker etter UL. Hadde det blitt gutt hadde vi nok vært uenige helt til han kom tror jeg. Det eneste vi nesten ble enige om var Elias, men bare nesten enige da :o)

Vi har fra før Amalie og Julian :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmora som gjennomførte ultralyden på sykehuset sa at hun var nitti prosent sikker på at det blir ei jente... og hvis hun har rett så er det lille Embla som ligger i min mage og vokser seg klar til å komme ut og møte oss :-) Fra før har vi William som straks fyller to år, men dersom det skulle bli en gutt til har vi en vei å gå for å finne et guttenavn til, for der står det liksom litt stille på idefronten hos oss begge. Lykke til med navnevalgene, alle i hop ! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...