Anonym bruker Skrevet 27. juni 2006 #1 Skrevet 27. juni 2006 Noen som har vært på det og kan fortelle hva som skjer da? Og har dere hatt sukker i urinen og veldig høyt blodsukker på kontroller i forkant?
Gjest Skrevet 27. juni 2006 #2 Skrevet 27. juni 2006 Jeg har tatt det,ikke så fryktelig godt.... Du får to plastbeger med druesukker utblandet i vann som ska drikkes,KVALMT!!!!!! Blodsukker måles før og etter 2 timer. Ikke mat & drikke før eller før det har gått 2 timer. Hadde ikke m\sukker i urin eller høyt blodsukker jeg,men litt høyt blodtrykk og høy vekt.
♥Tullerusk♥ Skrevet 27. juni 2006 #3 Skrevet 27. juni 2006 Jeg var på fürst på furust, der fikk jeg noe søtt å drikke. (Ikke noe problem for meg å drikke, siden jeg er veeeeeldig glad i noe søtt), kan være kvalmenes for noen. så tar de å måle blodsukkeret ditt før og to timer etter( måtte sitte der å blomster, ikke gøy akkurat). de stikker deg bare i fingeren. ikke være enn det. Håper du skjønte noe. ble litt rotete=)
♥Tullerusk♥ Skrevet 27. juni 2006 #4 Skrevet 27. juni 2006 Åja.. glemte... jeg hadde mye sukker og proteiner i urinen... men alt var i det skjønneste orden hos meg...=)
Gjest Skrevet 27. juni 2006 #5 Skrevet 27. juni 2006 Fikk påvist svangerskapsdiabetes i uke 33 forrige svangerskap, jm fant sukker i urinen. Måtte da til glukosebelastning hos lege. Måtte komme fastende, få et stikk i fingeren, drikke "sukkerlake" (uff...), vente på venterommet i to timer (får da ikke drikke noe vann etc), stikke på nytt i fingeren, og får vite resultatet der og da... Nå er jeg i uke 28, og jm fant nok en gang sukker i urinen, så skal til glukosebelastning neste uke.. Har man hatt svangerskapsdiabetes i ett svangerskap, er det stor sannsynlighet for at man får det igjen..
På'n igjen Skrevet 27. juni 2006 #6 Skrevet 27. juni 2006 Har tatt dette. Du skal komme fastende til legen, de stikker deg fingeren og etter det blander de ut en liten boks (på størrelse med fluertablettene sin boks) med druesukker i 1/2 liter vann, og så skal du drikke dette. Legen min blandet ut med sitrondråper, synes faktisk det var veldig forfriskende - hadde jo ikke drukket eller spist noe før jeg kom ditt.... Og så må du vente i 2 timer, puh... ta med pute og lesestoff.. Og så måler de blodet på nytt igjen. Var skikkelig svimmel og kvalm av sult etterpå, var så dum og ikke komme helt fra morningen. Anbefaler derfor å gjøre dette så tidlig som overhode mulig på dagen...
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2006 #7 Skrevet 28. juni 2006 jeg hadde verken sukker i urin eller høyt blodsukker,men høy vektog da skal det også sjekkes for svangerskapsdiabetes. jeg fikk time på sykehuset kl 8, kom inn på ett eget rom, der det var to deilige skinn stoler, puff til å ha beina på,og masse puter og tepper så man skulle trives godt der i de to timene man var der. De tok blodprøve i armen på meg,jeg fikk en iskald sukkerblanding ikke mer en 2,5 dl men mer enn nok for var utrolig søtt hjalp når jeg fikk litt sitron oppi.Måtte drikke det opp i løpet av 5min. Så tok de ny blodprøve etter 2 timer, ikke lov å spise, drikke pluss minst mulig bevegelse.Men hadde det godt på mitt konfortable rom jeg, dette var på sykehuset i tønsberg.
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 28. juni 2006 #8 Skrevet 28. juni 2006 Sååå luksus da Var på dette i dag, fastet fra midnatt i går, fikk drikke litt vann, det var det eneste... Møtte opp halv ni i morges, ble tatt blodprøve av ( i armen jeg da) , måtte drikke altfor søtt sukkervann, bittelitt småkvalm i to timer, så inn og bli stukket i armen på nytt.Resultatet forelå 10-15 min etter,- akkurat lang nok tid til å kjøpe et frokostrundstk før jeg fikk dommen. Jeg var frisk som en fisk ... Jeg har hatt alt på normalen hele tiden, ikke høyt blodtrykk eller sukker i urin eller noe sånt, men veier for mye. Alle som har BMI over...hmmm 32? husker ikke helt, anbefales å ta denne testen. Sånn for å være sikker... Dette var på KK i Bergen. Det eneste litt teite var... Jeg har fått bekkensmerter nå, kjøpte krykke nr 2 i dag. Og måtte først opp trapper 2 etasjer (heis selvsagt i ustand) til poliklinisk og si ifra at jeg var kommet, så ned i kjeller og bort en gang for å ta prøven, så opp igjen til poliklinisk og vente på gangen i to timer ( men veldig koselige folk og fikk oppdatert meg på kjendisfronten via bladene), så ned alle trappene igjen og ta ny blodprøve, så opp igjen og få resultater... Typisk min flaks å ha en skikkelig dårlig bekken-dag og en heis i ustand...sukk... men viktigst, var frisk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå